۰ نفر

معاون فناوری وزارت نفت گفت:

هدف ما فناورانه کردن و دانش بنیان کردن صنعت نفت است

۳۰ آبان ۱۴۰۱، ۱۲:۳۲
کد خبر: 682835
هدف ما فناورانه کردن و دانش بنیان کردن صنعت نفت است

وحیدرضا زیدی فرد گفت: هدف ما فناورانه کردن و دانش بنیان کردن صنعت نفت است، در این راه شرکت‌های دانش بنیان می‌تواند کمک کند.

به گزارش خبرنگار اقتصادآنلاین، نشست خبری اولین کنفرانس و نمایشگاه مدیریت فناوری محصولات دانش بنیان در صنعت نفت با رویکرد چالش ها و فرصت ها با حضور با حضور معاون وزیر و مدیر مهندسی ،پژوهش و فن آوری وزارت نفت، مهندس زیدی فرد و مدیران ارشد دانشگاه صنعت نفت امروز ۳۰ آبان ماه، در ساختمان قدیم وزارت نفت برگزار شد.

ارتباط نزدیک شرکت‌های دانش‌بنیان با وزارت نفت 

وحیدرضا زیدی فرد با اشاره به اینکه سال جاری از سوی رهبر معظم انقلاب به نام سال تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین نام‌گذاری شده گفت: از ابتدای سال برای تحقق این شعار اقدامات زیادی شده است و این کنفرانس نیز در همین راستا در هفته پژوهش برگزار خواهد شد. این کنفرانس هم از سوی دستگاه‌های اجرایی و هم از سوی  شرکت‌های دانش بنیان، مورد استقبال قرار گرفت.

زیدی فرد با بیان اینکه نمایشگاه از ۲۲تا ۲۴ آذرماه برگزار می‌شود ادامه داد: ما در این نمایشگاه نیازهای دانش‌بنیانانه‌ی خود را مطرح می‌کنیم تا بدین وسیله شرکت‌ها بتوانند ارتباط نزدیکی با ما برقرار کنند. 

رشد شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه‌ی نفت

او اضافه کرد: امیدواریم این کنفرانس و نمایشگاه، عرصه‌ای برای حضور شرکت‌های دانش بنیان و شرکت‌های متقاضی شرکت‌های دانش بنیان در صنعت نفت باشد.

زیدی فرد درخصوص مقاماتی که از آنان دعوت شده گفت: از صندوق فناوری نفت که یکی از اجزای زیست بوم دانش بنیانی صنعت نفت است دعوت کردیم حضور فعال داشته باشند. همچنین صنایع پتروشیمی، شرکت ملی نفت، شرکت ملی گاز و شرکت ملی پالایش که ۴ شرکت اصلی وزارت نفت هستند در نمایشگاه حضور خواهند داشت و نیازهای فناورانه خود را اعلام می‌کنند.

او ادامه داد: در این نمایشگاه شرایط را به گونه‌ای مهیا کردیم که دوستان برخورد چهره به چهره داشته باشند و این کنفرانس کمکی باشد برای رشد شرکت‌های دانش بنیان در حوزه‌ی نفت.

زیدی فرد با اشاره به اینکه استفاده از توان شرکت‌های دانش بنیان کیفی است، ادامه داد: برای ورود شرکت‌های دانش بنیان به صنعت نفت تسهیلاتی قائل شدیم و شرکت‌ها را تشویق کردیم به سمت دانش بنیان شدن حرکت کنند.

به زودی از پروژه‌ی احیای چاه‌های کم‌بازده رونمایی می‌شود

او با بیان اینکه تعداد شرکت‌های دانش بنیان از ۱۵۰ شرکت در سال گذشته به ۵۵۰ شرکت در سال جاری رسیده که رشدی ۳ برابری را نشان می‌دهد گفت: با افزایش تعداد و کیفیت و کارآمدی شرکت‌های دانش بنیان، نتایج آن به زودی قابل مشاهده خواهد بود.

معاون فناوری وزارت نفت با بیان اینکه همه‌ی نیازهای صنعت نفت، نیازهایی فناورانه هستند گفت: هدف ما فناورانه کردن و دانش بنیان کردن صنعت نفت است، در این راه شرکت‌های دانش بنیان می‌تواند کمک کند.

او در پایان سخنان خود درخصوص فراخوانی مربوط به احیای چاه‌های کم بازده عنوان کرد: فراخوان مربوط به احیای چاه‌های گاز ده مربوط به بالادست صنعت نفت است و اکنون مراحل آخر آن طی می‌شود و به‌زودی به صورت رسمی از این پروژه رونمایی خواهد شد.