۰ نفر

دبیر انجمن مهندسی شیمی ایران گفت:

پژوهشگاه صنعت نفت مرجع اصلی در حوزه کاتالیست است

۲۵ آبان ۱۴۰۱، ۱۴:۰۵
کد خبر: 681714
پژوهشگاه صنعت نفت مرجع اصلی در حوزه کاتالیست است

وحید تقی‌خانی گفت: پژوهشگاه صنعت نفت مرجع صدور تأیید در زمینه کاتالیست است و در واقع نقش حکمرانی و حاکمیتی در این حوزه مختص پژوهشگاه صنعت نفت است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از پژوهشگاه صنعت نفت، وحید تقی‌خانی در حاشیه همایش «توسعه دانش فنی بومی و انتقال فناوری در ساخت و احیای کاتالیست‌های شیمایی»، به اهمیت این همایش اشاره کرد و گفت: این رویداد با همکاری ستاد توسعه فناوری‌های حوزه آب و انرژی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار شده است.

وی ادامه داد: هدف اصلی از برگزاری این همایش احصای نیازهای فنی، شناخت شرکت‌های دانش‌بنیان و حمایت از آنها، همچنین کمک به این بخش از صنعت است.

دبیر انجمن مهندسی شیمی ایران به جایگاه پژوهشگاه صنعت نفت نیز اشاره کرد و گفت: یکی از اعضای حقوقی، مؤثر و فعال در انجمن مهندسی شیمی ایران پژوهشگاه صنعت نفت است، این مرکز تحقیقاتی به‌عنوان یکی از مجموعه‌های بزرگ، علمی، پژوهشی و کاربردی می‌تواند در صنعت عظیم نفت، گاز و کاتالیست تأثیرگذار باشد.

تقی‌خانی ادامه داد: همواره از حضور محققان و متخصصان پژوهشگاه صنعت نفت در انجمن مهندسی شیمی بهره‌مند هستیم و نمایندگان این پژوهشگاه در کارگاه‌ها و کمیسیسون‌های مختلف این انجمن حضور دارند و توانسته‌ایم رویدادهای مشترکی را با برنامه‌ریزی‌های دوجانبه برگزار کنیم و از تجربیات و حمایت‌های پژوهشگاه بهره‌مند شویم.

وی با تأکید بر اینکه پژوهشگاه صنعت نفت به‌عنوان یکی از مراجع اصلی در حوزه کاتالیست به شمار می‌آید، گفت: پژوهشگاه صنعت نفت مرجع صدور تأیید در زمینه کاتالیست است و در واقع نقش حکمرانی و حاکمیتی در این حوزه مختص پژوهشگاه صنعت نفت است.

دبیر انجمن مهندسی شیمی ایران اظهار کرد: بر اساس قوانین سازمان بین‌المللی دریانوردی از ابتدای ژانویه ۲۰۳۰ شناورها و کشتی‌ها باید حداقل ۴۰ درصد کاهش کربن را در برنامه‌های خود قرار دهند و در غیر این صورت حق تردد روی آب‌ها را نخواهند داشت.

تقی‌خانی تصریح کرد: بر همین اساس از هشت سال قبل از اعمال این قانون درصدد هستیم اقدام‌های مشترکی را با پژوهشگاه صنعت نفت آغاز کنیم که کشتیرانی کشور دچار معضل نشود.