۰ نفر

وزیر انرژی عمان اعلام کرد؛

ناتوانی انرژی‌های تجدید‌پذیر در تامین تقاضای جهانی انرژی

۱۹ آبان ۱۴۰۱، ۱۱:۱۹
کد خبر: 680288
ناتوانی انرژی‌های تجدید‌پذیر در تامین تقاضای جهانی انرژی

سلیم العوفی، وزیر انرژی عمان، روز سه‌شنبه به CNBC گفت: نیازهای جهان به انرژی مرتبا افزایش می‌یابد و احمقانه است که فکر کنیم افزایش تقاضا تنها با انرژی‌های تجدیدپذیر قابل تامین است.

اقتصاد آنلاین—مهرداد فرامهر؛ بر اساس گزارش CNBC وزیر انرژی عمان گفت که انرژی باید مقرون به صرفه باشد و این اولین رکن تامین انرژی در مورد انتقال انرژی است. این مقام عمانی همچنین از تصمیم اوپک پلاس برای کاهش 2 میلیون بشکه در روز تولید نفت از این ماه دفاع کرد و گفت که این گروه در تلاش برای متعادل کردن بازار فعال است.

العوفی همچنین گفت که از واکنش آمریکا پس از اعلام تصمیم اوپک پلاس تعجب نکرده است. او به CNBC گفت: «انتظار می رفت.»

عمان، مانند بسیاری از تولیدکنندگان نفت و گاز خاورمیانه، با اشاره به انتقال انرژی و انرژی های تجدیدپذیر، معتقد است که در سال ها و دهه های آینده به همه اشکال انرژی برای پاسخگویی به تقاضای روزافزون انرژی در جهان نیاز خواهد بود.

در ماه سپتامبر، امین ناصر، مدیر اجرایی آرامکوی عربستان سعودی، گفت که سال‌ها سرمایه‌گذاری کم، فقدان یک برنامه پشتیبان و جایگزین‌هایی که برای تقویت و جایگزینی انرژی متعارف آماده نیستند، دلایل واقعی این وضعیت ناامنی انرژی امروز هستند.

ناصر در سخنرانی در انجمن دیجیتال شلومبرژه  2022 در سوئیس گفت: جهان و سیاستگذاران به یک طرح انتقال انرژی معتبرتر نیاز دارند، که باید تشخیص دهد که "تامین انرژی متعارف کافی و مقرون به صرفه همچنان در دراز مدت مورد نیاز است." مدیرعامل آرامکو دیدگاه دیرینه عربستان سعودی را تکرار کرد که جهان در آینده قابل پیش‌بینی به نفت و گاز نیاز خواهد داشت و تنها برای ثابت نگه داشتن عرضه در بحبوحه کاهش تولید از چاه‌های در حال بلوغ و حتی سرمایه‌گذاری بیشتر برای افزایش تولید، ظرفیت تامین انرژی مورد نیاز جهان به سرمایه‌گذاری بیشتری در صنعت نیاز خواهد داشت.