۰ نفر

رئیس سازمان برنامه و بودجه:

قیمت حامل های انرژی افزایش پیدا نمی کند

۱۸ آبان ۱۴۰۱، ۱۴:۵۷
کد خبر: 680082
قیمت حامل های انرژی افزایش پیدا نمی کند

سیدمسعود میرکاظمی معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه در حاشیه جلسه امروز هیات دولت خبر داد که قیمت حامل‌های انرژی نیز در لایحه بودجه سال 1402 افزایش نمی‌یابد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: عملکرد سال گذشته تبصره 14 قانون بودجه در زمینه هدفمندی یارانه‌ها حدود 340 هزار میلیارد تومان بود که دولت در لایحه بودجه امسال پیشنهاد کرد این رقم به 470  هزار میلیارد تومان برسد اما مجلس در نهایت در مجلس به 660 هزار میلیارد تومان رسید که مورد اعتراض سازمان برنامه و بودجه قرار گرفت و همان زمان هم گفتیم که این منابع قابل وصول نیست زیرا دولت برنامه‌ای برای افزایش قیمت آب، برق و گاز ندارد.

میرکاظمی بیان کرد: منابع هدفمندی یا باید از افزایش قیمت حامل‌های انرژی و یا افزایش تولید محقق شود؛ افزایش تولید گاز به همین راحتی امکان‌پذیر نیست و نیاز به سرمایه‌گذاری چند ساله دارد؛ درباره فرآورده‌های نفتی نیز اینطور نبود که پالایشگاه جدیدی وارد مدار شده باشد. ضمن اینکه منابع غیرقابل وصول سبب می‌شود تا مصارف آن هم قابل تحقق نباشد؛ حتی در جلسات مشترک دولت و مجلس برای هدفمندی یارانه‌ها هم رئیس مجلس بر این نکته تاکید داشت که دولت ابتدا معیشت را در نظر بگیرد و اشتغال در اولویت‌های بعدی است. سازمان برنامه از ابتدا موافق ایجاد این ناترازی نبود اما امروز که ایجاد شده، می‌گویند چرا منابع برای اشتغال در نظر گرفته نشده است.