۰ نفر

منابع دولتی بریتانیا اعلام کردند؛

امضای قرارداد بزرگ ال ان جی بریتانیا با آمریکا

۱۸ آبان ۱۴۰۱، ۱۰:۳۴
کد خبر: 680009
امضای قرارداد بزرگ  ال ان جی بریتانیا با آمریکا

به گزارش تلگراف به نقل از منابع دولتی بریتانیا، انتظار میرود که ظرف چند روز، انگلیس یک توافقنامه بزرگ تامین LNG با ایالات متحده را اعلام کند، زیرا بریتانیا قصد دارد عرضه گاز خود را برای جلوگیری از خاموشی در زمستان امسال افزایش دهد.

اقتصاد آنلاین—مهرداد فرامهر؛ ریشی سوناک، نخست وزیر بریتانیا، قرار است پس از نشست اقلیم COP27 در مصر که در 18 نوامبر به پایان می رسد، توافق با ایالات متحده را اعلام کند. تلگراف که با مقامات کنونی و سابق دولت بریتانیا با آگاهی از مذاکرات درباره یک توافق دوجانبه انرژی صحبت کرده است، می‌گوید که بریتانیا و ایالات متحده در حال حاضر در مراحل پایانی گفتگوها در مورد "مشارکت امنیت انرژی" هستند. 

به گزارش تلگراف، لیز تراس، نخست وزیر سابق بریتانیا، علیرغم کوتاه ترین دوره ریاست جمهوری‌اش در تاریخ بریتانیا که فقط بیش از یک ماه طول کشید، فرصت داشت تا جزئیات یک قرارداد امنیت انرژی بریتانیا و آمریکا را شخصا با جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده گفتگو کند.

به گفته منابع تلگراف، مذاکرات در زمان سوناک، نخست‌وزیر کنونی بریتانیا ادامه یافته است و انتظار می‌رود در یکی دو هفته آینده این خبر اعلام شود.هنوز مشخص نیست که آیا اعلام عمومی این معامله شامل مقدار مشخصی از LNG آمریکا خواهد بود که طی سال آینده به بریتانیا ارسال می‌شود یا اینکه چه مقدار از این حجم گاز مایع برای سیستم انرژی بریتانیا خواهد بود.شبکه ملی انرژی بریتانیا هشدار داده است که اگر سیستم گاز اروپا نیز کمبود داشته باشد و نتواند حجم کافی را به بریتانیا ارسال کند، این کشور ممکن است در روزهای سرد زمستان امسال بین ساعت 16 تا 7 بعدازظهر شاهد خاموشی های برقی گسترده باشد.

ایالات متحده قبلا متعهد شده و عرضه LNG به اتحادیه اروپا را افزایش داده است. در ماه مارس، درست پس از تهاجم روسیه به اوکراین، اتحادیه اروپا و ایالات متحده توافق کردند که صادرات LNG آمریکا به اتحادیه اروپا را تا 15 میلیارد متر مکعب در سال 2022 نسبت به سال 2021 افزایش دهند. تنها در این سال، بین ژانویه تا اکتبر، حدود 48 میلیارد متر مکعب LNG صادر شد. شرکت کنندگان در آخرین نشست گروه ویژه اتحادیه اروپا و ایالات متحده در مورد امنیت انرژی روز دوشنبه گفتند که صادرات گاز از ایالات متحده به اتحادیه اروپا، 26 میلیارد متر مکعب بیشتر از کل سال 2021 است.

گروه مشترک مذاکرات گاز گفت: «با تکیه بر این روند، شرکت کنندگان متعهد شدند که در سال 2023 بر روی حفظ سطح بالایی از ذخایر LNG به اروپا از حدود 50 میلیارد متر مکعب بیشتر در مقایسه با سال 2021 کار کنند.