۰ نفر

واکنش طلای سیاه به آشفتگی اقتصاد جهانی

۲۸ مرداد ۱۴۰۱، ۸:۰۱
کد خبر: 661561
واکنش طلای سیاه به آشفتگی اقتصاد جهانی

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۱۹ سنت معادل ۰.۲۰ درصد کاهش به ۹۶ دلار و ۴۰ سنت رسید.

به‌گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، نگرانی سرمایه‌گذاران در مورد کند شدن روند رشد اقتصاد دنیا در برابر نشانه‌های بهبود تقاضا باعث شده نفت یک کاهش قیمت هفتگی داشته باشد.

به گزارش بلومبرگ، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۱۹ سنت معادل ۰.۲۰ درصد کاهش به ۹۶ دلار و ۴۰ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۱۷ سنت معادل ۰.۱۹ درصد کاهش ۹۰ دلار و ۳۳ سنت معامله می‌شود.

قیمت نفت آمریکا ۲ درصد طی یک هفته کاهش‌یافته است. این درحالی‌ست که قیمت بنزین در این کشور افزایش‌یافته و ترس از ضعف رشد اقتصاد بر بازار حکم‌فرما شده‌است.

نفت در اوایل همین هفته تمام افزایش قیمتی را که پس‌از حمله روسیه به اوکراین به دست آورده بود از دست داد و به پایین‌ترین رقم طی ۶ ماه گذشته رسید. تاجران نفت همچنین از نزدیک پیشرفت مذاکرات هسته‌ای ایران را بررسی می‌کنند که می‌تواند صادرات نفت این کشور را افزایش دهد.

تحلیلگران عقیده دارند بالا رفتن صادرات نفت ایران، کاهش تقاضا در چین و تغییر شدید جریان نفت روسیه می‌تواند تعادل بازار را برهم زده و قیمت‌ها را به شدت تغییر دهد.

دبیرکل جدید اوپک در این هفته اعلام کرد تقاضای جهانی برای نفت آن‌قدر بالا هست که هر گونه افزایش صادرات نفت ایران را در صورت به ثمر رسیدن قرارداد اتمی برجام جذب کند. وی اضافه کرد بازار نفت با کمبود عرضه مواجه بوده و ظرفیت تولید مازاد کاهش یافته‌است.