۰ نفر

رییس کمیسیون صنایع مجلس:

برق صنایع کوچک قطع نمی شود اما ۴۵۰ واحد تولیدی بزرگ در هفته یک روز از ساعت ۱۱ صبح تا ۲۳:۳۰ قطعی برق دارند

۱۵ تیر ۱۴۰۱، ۹:۴۱
کد خبر: 650999
برق صنایع کوچک قطع نمی شود اما ۴۵۰ واحد تولیدی بزرگ در هفته یک روز از ساعت ۱۱ صبح تا ۲۳:۳۰ قطعی برق دارند

رییس کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: عدم حمایت از بخش خصوصی یکی از دلایل اصلی عقب ماندگی ها در حوزه تولید برق در سطح کشور به شمار می رود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، مصطفی طاهری درباره برنامه ریزی های انجام شده توسط دولت به منظور مدیریت خاموشی ها در فصل گرما، بیان کرد: اینکه ما بگوییم با کاهش میزان مصرف در یک وزارتخانه یا در یک ساختمان می توان مشکل تامین برق کشور را حل کرد طبیعتا غیر منطقی است بلکه ما برای حل مشکل تامین برق کشور باید مسیر تولید و مسیر مدیریت مصرف را طی کنیم.

وی در ادامه اظهار کرد: متاسفانه در طول سالیان گذشته آنطور که باید در مسیر تولید برق گام برداشته نشده است که یکی از دلایل اصلی آن نیز عدم حمایت از بخش خصوصی برای تولید برق است به گونه ای که امروز شاهد هستیم وزارت نیرو رقم بالایی را به تولید کنندگان برق در بخش خصوصی بدهکار است.

نماینده مردم زنجان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با اقداماتی که در حال انجام است شیب تولید در چند سال اخیر روبه افزایش رفته است اما تا زمانی که میزان تولید برق افزایش یابد راه حل پیش روی ما کاهش مصرف است. دولت در سال جاری برای مدیریت مصرف برق در چند حوزه برنامه ریزی داشته است و به نظر بنده این بهترین برنامه ای است که در کوتاه مدت برای مدیریت خاموشی می توانستیم تهیه کنیم.

وی در ادامه تاکید کرد: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته برق صنایع کوچک قطع نخواهد شد اما به ۴۵۰ واحد تولیدی بزرگ اعلام شده که در هفته یک روز از ساعت ۱۱ صبح تا ۲۳:۳۰ قطعی برق خواهند داشت، انتخاب این روز نیز به  صنایع سپرده شده است حتی این امکان وجود دارد که صنایع به نحوی برنامه ریزی خود را انجام دهند که تعطیلات سالیانه خود را در این ایام بروند.

رییس کمیسیون صنایع گفت: در حوزه کشاورزی نیز اتفاقی که باید بیفتد استفاده بهینه از آب است و برنامه ریزی در این حوزه نیز صورت گرفته تا برق چاه های کشاورزی در ساعات ظهر قطع شود.

طاهری افزود: کمیسیون صنایع نیز چندپارامتر را پیشنهاد داده تا در سال های آینده برنامه ریزی هوشمندانه تری در این حوزه صورت گیرد؛ مثلا در یک صنعت ۱۲ هزار نفر مشغول کار هستند و در یک صنعت دیگر ۱۲ نفر کار می کنند اما هر دو صنعت به یک اندازه برق مصرف می کنند. طبیعتا در حوزه ای که کارکنان بیشتری دارد بهتر است که خاموشی کم تر صورت گیرد.