۰ نفر

حاتم‌ بخشی ۵۰۰۰ میلیارد تومانی اموال فرهنگیان در صندوق ذخیره توسط نماینده ویژه وزیر آموزش و پرورش +سند

۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۲۰:۰۴
کد خبر: 634324
حاتم‌ بخشی ۵۰۰۰ میلیارد تومانی اموال فرهنگیان در صندوق ذخیره توسط نماینده ویژه وزیر آموزش و پرورش +سند

طبق اسناد نماینده ویژه وزیر اموزش پرورش در یک توافق عجیب و سوال بر انگیز موافقت خود را با فروش زمین ۲۵ هکتاری شرکت (پتروشیمی) شیمیایی لاوان متعلق به صندوق ذخیره فرهنگیان با ارزش تقریبی ۵۰۰۰ هزار میلیارد تومان به هلدینگ خلیج فارس را اعلام کرده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از اصلاحات نیوز، زمین ۲۵ هکتاری شرکت (پتروشیمی) شیمیایی لاوان با ارزش تقریبی ۵۰ هزار میلیارد ریال متعلق به صندوق ذخیره فرهنگیان که یکی از باارزشترین زمین های موجود در منطقه انرژی عسلویه با اسکله و ساحل اختصاصی می باشد با پیگیری حمید باقرنژاد نماینده تام الاختیار وزیر آموزش و پرورش در صندوق ذخیره فرهنگیان و علیرضا بابازاده مدیرعامل پتروفرهنگ به دولت واگذار می شود. این درحالی است که فارغ از قیمت بسیار بالای این شرکت، بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال در سنوات گذشته برای راه اندازی لاوان هزینه گردیده است. ایا باید شاهد از دست رفتن درآمد ۵۰۰ میلیون دلاری سالیانه شرکت متعلق به فرهنگیان باشیم؟

توافق عجیب با هلدینگ خلیج فارس

طبق اسنادی که به دست اصلاحات نیوز رسیده، در ۲۷ فروردین ماه ۱۴۰۱ جلسه ای با حضور شاهمیرزایی مدیرعامل شرکت ملی پتروشیمی ایران و علی عسگری مدیرعامل خلیج فارس (مدیرعامل سابق صدا و سیما) و حمید باقرنژاد نماینده تام الاختیار وزیر آموزش و پرورش برگزار شده و مقرر گشته زمین شرکت لاوان به شرکت خلیج فارس واگذار شود تا پتروشیمی هرمز در آن ساخته شود. این در حالی است که در یک دعوی چند ساله، همواره مدیران صندوق با این تقاضای خلیج فارس مخالفت کرده بودند و حتی بعد از حکم دادگاه با لابی وزیر نفت سابق در عسلویه پرونده با دستور مستقیم آیت الله رئیسی رییس وقت دستگاه قضا برای اعاده دادرسی مورد قبول قرار گرفت و ماده ۴۷۷ برای آن اعمال و هم اکنون در مرحله رسیدگی در دیوان عالی قرار دارد .

با ساخت پتروشیمی لاوان در این زمین فروش سالانه اوره و آمونیاک این شرکت حدودا بیش از ۵۰۰ میلیون دلار معادل ۱۴۰ هزار میلیارد ریال می باشد که حاکی از سود آوری قابل توجه برای فرهنگیان است.

در شرایطی که فرهنگیان در کشور برای داشتن یک معاش با ابروی درخواست و مطالبه در چارچوب قانونی دارند اما هربار با این پاسخ نبود منابع مالی از سوی وزارت اموزش رو به رو میشوند که اگر شاهد چنین تصمیم های کارشماسی نشده نباشیم شاید بتوان بخشی از مشکلات قشر شریف فرهنگیان را مدیریت و به سامان کرد.

این توافق باقرنژاد در حالی انجام گرفته که طبق شنیده ها، باقرنژاد بدون هماهنگی و اخذ مجوز کتبی از هیئت مدیره صندوق، مدیرعامل و هیئت امنا به عنوان نماینده در این جلسه شرکت کرده است.

از نکات قابل توجه این صورتجلسه آن است که مقرر گردیده مسئولیت کارگروه، قیمت گذاری و داور مرضی الطرفین با دولت ( شرکت ملی پتروشیمی) باشد در حالی که تا پیش از این شرکت ملی پتروشیمی به عنوان طرف دعوی لاوان در مراجع قضایی بوده و هیچ منطقی این توافق را نمی پذیرد که شاکی دیروز، داور امروز باشد! 

همه ی این موارد در حالی رخ می دهد که مدیران شیمیایی لاوان و پتروفرهنگ در سنوات گذشته مخالف صددرصد واگذاری این شرکت بوده اند زیرا از سود کلان آن برای فرهنگیان آگاه بودند.

نکته عجیب در این توافق بندهای ۵ و ۶ توافق همراه با پاورقی حقوقی NPC  است. در این توافق ذکر شده است پس از توافق هیات مدیره طرفین موضوع به NPC اعلام میشود و در بند بعدی با تعیین زمان فوری برای این تصمیم ماجرا را به سمت تصمیم فوری هدایت میکنند. سوال جدی از اقای باقرنژاد این است چه اتفاق خاصی افتاده است که شما تمایل دارید با این سرعت اقدام به فروش چنین زمین ارزشمندی ان هم برای قشر شریف فرهنگیان کنید. ایا اگر هیات مدیره ای مخالف این موضوع باشد شما قصد  تغییر ان را ندارید ؟! ماجرایی که چندین بار پیگیری شده و با دستور رئیس قوه وقت اعاده دادرسی شده چرا تمایل به فروش ان دارید؟!

اکنون یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش، حمید باقرنژاد نماینده تام الاختیار وزیر در صندوق و علیرضا بابازاده که همزمان مدیرعامل پتروشیمی خراسان و هلدینگ پتروفرهنگ (متعلق به فرهنگیان) است باید پاسخ دهند که مدافع حقوق فرهنگیان هستند یا خیر؟ در حالی که بدهی سنگین دولت به صندوق ذخیره هر روز بیش از پیش می شود چرا باید یکی از آینده دارترین شرکت های فرهنگیان از دست رود؟ 

نقش باقر نژاد در اموزش پرورش چیست؟

چندی پیش اصلاحات نیوز در خبری با عنوان « باقرنژاد معاون اداری مالی صندوق ذخیره فرهنگیان عزل شده» از نقش پرحاشیه او برای مهمترین صندوق  فرهنگیان پرده برداشت اما امروز پس از گذشت یک ماه بار دیگر شاهد نقش آفرینی وی در این پرونده جدید هستیم و درب وزیر آموزش و پرورش کماکان بر همان پاشنه می چرخد.

در شرکت شیمیایی لاوان طی این سالها نزدیک به هزار میلیارد تومان هزینه شده، مجوزهای لازم اخذ گردیده، لایسنس محصول مورد نظر خریداری شده، مذاکرات و توافق اولیه با فاینانسور به انجام رسیده و این طرح با مانند اسبی زین شده، آماده است تا به محض صدور حکم دادگاه در این دعوای حقوقی که قطعا" پیروزی جامعه فرهنگی در آن محقق خواهد شد"  بلافاصله  عملیات اجرایی احداث این پتروشیمی را آغاز کرده و بارقه امیدی در دل سهامداران ایجاد گردد.

این صورتجلسه شائبه های بسیاری را در خصوص سو مدیریت نماینده معرفی شده توسط وزیر در صندوق ذخیره (باقر نژاد)، مدیران عامل پتروفرهنگ و شرکت شیمیایی لاوان به وجود آورده است.

اکنون زمان پاسخگویی وزیر آموزش و پرورش، بابانژاد ( بابازاده مدیرعامل پتروفرهنگ و باقرنژاد نماینده وزیر) است.

سند

سند2

سند3