۰ نفر

صدر اعظم آلمان اعتراف کرد؛

تامین گاز بدون روسیه شدنی نیست

۱۹ فروردین ۱۴۰۱، ۲۱:۲۹
کد خبر: 626341
تامین گاز بدون روسیه شدنی نیست

اولاف شولتس اعلام کرد که در حال حاضر تهیه گاز مورد نیاز بدون خرید از روسیه شدنی نیست و آلمان باید دنبال عرضه‌کننده دیگری غیر از روسیه باشد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، اولاف شولتس، صدراعظم آلمان در نشست مطبوعاتی مشترک با بوریس جانسون، نخست‌وزیر انگلیس  با اعلام همکاری انگلیس و آلمان با شرکا و متحدان خود درباره حمله روسیه و اوکراین، اظهار داشت که راهبرد آلمان در این جنگ، وارد کردن هزینه‌های سنگین بر روسیه است و به همین دلیل برلین به ارسال تسلیحات به اوکراین ادامه خواهد داد.

به گزارش الجزیره، شولتس در ادامه عنوان کرد که بعد از حمله نظامی روسیه به اوکراین، آلمان، موضع یک دهه‌ای خود در برابر روسیه را تغییر داد و نخستین‌بار، تسلیحات و ادوات نظامی به مناطق جنگی و بحرانی اروپا ارسال کرد.

صدراعظم آلمان به تحریم موضع انرژی روسیه پرداخت و با بیان این‌که آلمان باید سوخت‌های فسیلی را از عرضه‌کنندگانی غیر از روسیه تهیه کند، گفت: «در حال حاضر تهیه گاز مورد نیاز بدون خرید از روسیه شدنی نیست. آلمان قادر به جایگزین کردن نفت وارداتی از روسیه در سال جاری میلادی است.»

او در ادامه تصاویر منتشر شده از بوچا و ماریوپل و شهر‌های دیگر اوکراین را وحشتانک توصیف کرد و حمایت اروپا از اوکراین را حمایتی فعال و مؤثر عنوان کرد و اظهار داشت که با تمامی ظرفیت‌ها و امکانات خود از اوکراین برای دفاع در برابر روسیه حمایت خواهند کرد.

شولتس در انتها ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهور روسیه را مسئول این جنگ  دانست و از پوتین خواست تا هرچه سریعتر این جنگ را متوقف کند.