۰ نفر

وزیر دارایی فرانسه؛

اروپا تا چند هفته آینده تصمیم قطعی در مورد تحریم نفتی روسیه را اعلام می کند

۱۸ فروردین ۱۴۰۱، ۱۳:۳۸
کد خبر: 626095
اروپا تا چند هفته آینده تصمیم قطعی در مورد تحریم نفتی روسیه را اعلام می کند

وزیر دارایی فرانسه تصریح کرد که اتحادیه اروپا به چند هفته برای بحث درباره تحریم عرضه نفت روسیه نیاز دارد.

به گزارش اسپوتنیک، «برونو لومر» به رادیو فرانسه گفت: اتحادیه اروپا به چند هفته بحث و بررسی برای رسیدن به توافق نهایی در مورد تحریم نفتی روسیه نیاز دارید.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، وی افزود: توقف عرصه نفت روسیه در بازارهای جهانی برای روسیه به شدت دردناک خواهد بود. فرانسه همان گونه که قبلا هم اعلام کرده آماده است اما لازمه این امر متقاعد شدن دیگر کشورهاست. نمی توانیم خودمان به تنهایی عرضه نفت از روسیه را متوقف کنیم.

این مقام ارشد فرانسه در ادامه پیشنهاد داد که اتحادیه اروپا چند هفته دیگر برای رسیدن به تصمیم نهایی در مورد تحریم نفتی روسیه زمان صرف کند.

غرب به سرکردگی آمریکا تلاش دارد تا شدیدترین فشارها را علیه روسیه به دلیل جنگ اوکراین وارد کند که تحریم نفتی و گازی یکی از این اقدامات است.

ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه روز ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۵ اسفند نیز عملیاتی نظامی که آن را "عملیات ویژه" خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو- کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد. درگیری‌ها در اوکراین و واکنش‌ها به اقدام روسیه همچنان ادامه دارد.