۰ نفر

قیمت نفت همچنان در تردید؛

افزایش محدود قیمت نفت در معاملات روز چهارشنبه

۱۰ فروردین ۱۴۰۱، ۲۱:۳۶
کد خبر: 624277
افزایش محدود قیمت نفت در معاملات روز چهارشنبه

معاملات امروز (چهارشنبه دهم فروردین ماه) نفت با افزایش قیمت حدود ۴دلاری همراه بود.

اقتصاد آنلاین – سیده زهرا محمودی؛ قیمت نفت روز چهارشنبه به دلیل محدودیت عرضه و چشم انداز فزاینده تحریم‌های جدید غرب علیه روسیه حتی در حالی که مسکو و کیف مذاکرات صلح داشتند، بیش از ۴ دلار جهش کرد.

معاملات آتی نفت برنت تا ساعت ۴.۰۹ دلار یا ۳.۷ درصد افزایش یافت و به ۱۱۴.۳۲ دلار رسید که کاهش ۲ درصدی در روز قبل را معکوس کرد.

قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) با ۴.۱۷ دلار یا ۴ درصد افزایش به ۱۰۸.۴۱ دلار در هر بشکه رسید که کاهش ۱.۶ درصدی را نسبت به روز سه شنبه کاهش داد.

توبین گوری، تحلیلگر در یادداشتی در این رابطه نوشت: بهبود قیمت نفت خام حداقل نشان می‌دهد که بازار نفت نسبت به هرگونه «پیشرفت» (در مذاکرات صلح) شک و تردید دارد.

پس از آنکه موسسه نفت آمریکا گزارش داد که ذخایر نفت خام در هفته منتهی به ۲۵ مارس ۳ میلیون بشکه کاهش یافته است، تمرکز بازار نفت بر عرضه محدود است.

چندین منبع نزدیک به این گروه اعلام کرده‌اند که با حفظ بازار فشرده، تولیدکنندگان عمده نفت زمانی که نشست اوپک پلاس - سازمان کشورهای صادرکننده نفت و متحدانش از جمله روسیه - در روز پنجشنبه تشکیل شود، احتمالاً به افزایش تولید حدود ۴۳۲ هزار بشکه در روز برنامه ریزی شده خود پایبند بمانند.