۰ نفر

پایبندی اوپک به دوری از تصمیمات سیاسی؛

تولید نفت اوپک پلاس کاهش خواهد یافت؟

۱۰ فروردین ۱۴۰۱، ۱۶:۵۱
کد خبر: 624255
تولید نفت اوپک پلاس کاهش خواهد یافت؟

اوپک پلاس اعلام کرد که اقدامات روسیه تاثیری در تولید نفت این سازمان نخواهد داشت و تولیدکنندگان آن به افزایش تدریجی تولید نفت پایبند هستند.

اقتصاد آنلاین – سیده زهرا محمودی؛ منابع اوپک پلاس روز چهارشنبه اعلام کردند که تولیدکنندگان شامل روسیه احتمالاً به توافق فعلی خود برای افزایش تدریجی تولید نفت پایبند هستند، موضعی که محمد بارکیندو، دبیرکل اوپک نیز آن را تکرار کرد.

این منابع که به شرط ناشناس ماندن با رویترز صحبت کردند، در جلسه کمیته فنی مشترک شرکت داشتند که به اوپک پلاس در مورد اصول بازار مشاوره می‌دهد. نشست کامل وزیران هم قرار است فردا پنجشنبه یازدهم فروردین برگزار شود.

بر اساس بیانیه اوپک، بارکیندو، اعضای اوپک پلاس را تشویق کرد تا در مسیر تصمیم این گروه باقی بمانند.

او همچنین گفت که اعضای اوپک پلاس باید "هوشیار و مراقب شرایط در حال تغییر بازار" باشند.

چندین منبع نزدیک به مذاکرات به رویترز گفتند که اوپک پلاس، علی‌رغم افزایش قیمت‌ها به دلیل بحران اوکراین و درخواست‌های آمریکا و دیگران برای عرضه بیشتر.  احتمالاً به برنامه‌های خود برای افزایش متوسط تولید در ماه می پایبند خواهد بود.

اوپک پلاس از آگوست ۲۰۲۱، اهداف تولید خود را ۴۰۰ هزار بشکه در روز در هر ماه افزایش داده است. از اول ماه می، این افزایش هدف ماهانه اندکی به ۴۳۲ هزار بشکه در روز افزایش خواهد یافت.

وزرای انرژی عربستان سعودی و امارات متحده عربی، اعضای اصلی اوپک پلاس، روز سه‌شنبه گفتند که این گروه نباید وارد سیاست شود، چرا که فشار بر آنها برای اقدام علیه روسیه به دلیل تهاجم این کشور به اوکراین افزایش یافته است.

بارکیندو با اشاره به تحولات اخیر بازار گفت: ما از رهبران جهانی می‌خواهیم تا یک بار دیگر جریان انرژی بدون مانع، پایدار و مطمئن را به کل جهان تضمین کنند.

منابع اوپک اعلام کردند که مقامات این سازمان به اتحادیه اروپا گفته‌اند ممنوعیت احتمالی این اتحادیه برای نفت روسیه به مصرف کنندگان آسیب می‌رساند.