۰ نفر

قیمت نفت اندکی افزایش یافت

۱۰ فروردین ۱۴۰۱، ۹:۲۱
کد خبر: 624104
قیمت نفت اندکی افزایش یافت

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۸۰ سنت معادل ۰.۷۳ درصد افزایش به ۱۱۱ دلار و ۳ سنت رسید.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، در حالی که عرضه محدود و افزایش احتمال وضع تحریم های جدید علیه روسیه بازار را تحت شعاع قرار داده است، با وجود مشاهده نشانه هایی از پیشرفت در مذاکرات آتش بس بین مسکو و کیف قیمت نفت روز چهارشنبه اندکی افزایش یافت.

به گزارش رویترز، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۸۰ سنت معادل ۰.۷۳ درصد افزایش به ۱۱۱ دلار و ۳ سنت رسید. دیروز نفت برنت ۲ درصد افت کرده بود. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا هم برای تحویل در ماه می هم که دیروز ۱.۶ درصد کاهش یافته بود با ۷۳ سنت معادل ۰.۷۰ درصد افزایش به ۱۰۴ دلار و ۹۷ سنت رسید.

تحلیلگران موسسه هایتونگ در این باره نوشتند: «قیمت های پرنوسان در بازار نشان دهنده حساسیت بالا در بین سرمایه گذاران است... تجار بی صبرانه منتظر تغییراتی هستند که اندکی از ابهام موجود در بازار بکاهد.»

پس از آنکه انستیتوی نفت آمریکا اعلام کرد که حجم ذخایر نفت خام این کشور در هفته منتهی به ۲۵ مارس ۳ میلیون بشکه کاهش یافته است، توجهات مجددا معطوف عرضه محدود نفت شده است.

جلسه قبل و پس از آنکه روسیه وعده داد از حجم عملیات نظامی خود در اطراف کیف بکاهد قیمت ها شاهد افت محسوسی بود، اما گزارش ها حاکی است که حملات همچنان ادامه دارد.

توبین گوری تحلیلگر بانک کامنولث در این باره نوشت، ترمیم قیمت ها در بازار نفت نشان می دهد که تردیدهای جدی در مورد هرگونه پیشرفت در مذاکرات وجود دارد.

در همین حال آمریکا و متحدانش قصد دارند تحریم های جدیدی علیه بخش های بیشتری از اقتصاد روسیه که نقش کلیدی در تامین تجهیزات مورد نیاز ارتش این کشور دارد اعمال نمایند.

منابع آگاه گفتند اعضای گروه اوپک پلاس بعید است در نشست روز پنجشنبه رای به افزایش بیش از ۴۰۰ هزار بشکه ای تولید روزانه نفت خود طی ماه های آتی بدهند.