۰ نفر

وزیر انرژی سابق ایالات متحده پاسخ داد؛

حذف گاز روسیه، برای اتحادیه اروپا شدنی است؟

۸ فروردین ۱۴۰۱، ۱۵:۴۴
کد خبر: 623802
حذف گاز روسیه، برای اتحادیه اروپا شدنی است؟

وزیر انرژی سابق ایالات متحده، با توجه به تحریم های اعمال شده علیه صادرات نفت و گاز روسیه، حذف گاز روسیه را ناممکن دانست.

اقتصاد آنلاین – سیده زهرا محمودی؛ دن برویلت، وزیر انرژی سابق آمریکا روز دوشنبه گفت که اگرچه قرارداد گازی بین ایالات متحده و اتحادیه اروپا مهم است، اما نمی‌تواند کمبود گازی که بر اثر خروج یا تحریم روسیه ایجاد می‌شود را جبران کند.

ایالات متحده اعلام کرد که با شرکای بین المللی برای ارائه حداقل ۱۵ میلیارد متر مکعب گاز طبیعی مایع (LNG) بیشتر به اروپا در سال جاری همکاری خواهد کرد. بر اساس گزارش آژانس بین المللی انرژی، اتحادیه اروپا در سال ۲۰۲۱، ۱۵۵ میلیارد متر مکعب گاز طبیعی از روسیه وارد کرده است.

وزیر انرژی سابق آمریکا توضیح داد: صادقانه بگویم، من کاملاً مطمئن نیستم که همه کشورها بتوانند این کمبود واردات از روسیه را جبران کنند چرا که حجم آن بسیار قابل توجه است.

برویلت با این حال، این قرارداد گازی را "بسیار مهم" دانست و عنوان کرد: اگر اروپا بخواهد وابستگی خود به گاز روسیه را کاهش دهد، صنایع خصوصی و دولت‌ها باید این شکاف را پر کنند.

وی افزود که آلمان همچنین باید تأسیسات ریگاس برای تبدیل LNG از مایع به گاز بسازد تا در کوتاه مدت از انرژی روسیه حمایت کند.

برویلت گفت: در بلندمدت، اروپا باید از منابع انرژی مختلفی استفاده کند، زیرا تلاش دارد به اهداف کاهش انتشار کربن خود و موضوعات زیست محیطی برسد.

وزیر سابق انرژی ایالات متحده تصریح کرد: «وقتی به تاریخ انرژی نگاه می‌کنید، همیشه در حال گذار بوده است، اما همیشه انتقال از حجم کمتر به حجم بیشتر بوده است. این برخلاف جایگزینی یک شکل از تولید انرژی، مانند سوزاندن سوخت‌های فسیلی و یا شکل دیگری از انرژی، مانند انرژی باد یا خورشیدی است.

وی ادامه داد: «برای حفظ رشد اقتصادی که همه کشورها نیز بدان نیازمند هستند و ایالات متحده نیز قطعا در زمره اهداف خود قرار داده است، ما نیازمند انرژی بیشتر هستیم؛ نه کمتر.»

او گفت که انجام این کار به کشورها امنیت انرژی و همچنین امنیت ملی خواهد داد.