۰ نفر

قیمت نفت به ۱۲۸ دلار رسید

۱۶ اسفند ۱۴۰۰، ۷:۵۷
کد خبر: 618101
قیمت نفت به ۱۲۸ دلار رسید

بهای نفت با تداوم جنگ در اوکراین و تصمیم غرب برای تحریم روسیه، به میزان بی‌ سابقه‌ ای افزایش یافت؛ به طوری که نفت برنت در یک بازه کوتاه مدت به بیش از ۱۳۹.۱۳ دلار در هر بشکه رسید؛ افزایش بهایی که از ژوئیه 2008 تاکنون سابقه نداشت.

به گزارش شبکه خبری سی ان بی سی، نفت خام آمریکا در معاملات عصر یکشنبه بیش از ۷ درصد افزایش یافت؛ در حالی که بازار همچنان به اختلالات ناشی از تداوم جنگ در اوکراین و احتمال ممنوعیت واردات نفت و گاز طبیعی روسیه واکنش نشان می دهد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، بهای نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت که شاخص نفت ایالات متحده است، در یک بازه کوتاه مدت در عصر یکشنبه به ۱۳۰.۵۰ دلار افزایش یافت و سپس با ۱۲۴.۱۷ دلار در هر بشکه ثابت ایستاد که این رقم بالاترین قیمت از ژوئیه ۲۰۰۸ به این سو به حساب می آید.

شاخص بین المللی نفت برنت نیز با ۸.۵۴ درصد افزایش به ۱۲۸.۲۰ دلار رسید. برنت در یک بازه از شبانه روز به بالاترین رقم یعنی ۱۳۹.۱۳ دلار افزایش یافت که بالاترین قیمت از ژوئیه ۲۰۰۸ است.

آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا روز یکشنبه به شبکه خبری سی ان ان گفت که واشنگتن و متحدانش در حال بررسی ممنوعیت واردات نفت و گاز روسیه هستند.