۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

نفت رکورد هفت ساله را شکست

۶ بهمن ۱۴۰۰، ۲۱:۳۵
کد خبر: 604216
نفت رکورد هفت ساله را شکست

به دنبال افزایش تنش های سیاسی میان روسیه و کشورهای غرب بر سر مسئله اوکراین و همچنین تحولات اخیر در امارات، قیمت نفت رکورد هفت ساله خود را شکست و به بیش از ۹۰ دلار رسید

به گزارش اقتصادآنلاین، نفت برنت دریای شمال به بیش از  ۹۰ دلار در هر بشکه رسید که بالاترین میزان از اکتبر ۲۰۱۴ به حساب می آید که مهم ترین دلیل آن افزایش تنش های سیاسی در اروپای شرقی و احتمال درگیری در این ناحیه است؛ از چندی پیش روسیه و غرب بر سر اوکراین درگیر هستند و آمریکا و اروپا، مسکو را متهم می کنند که به دنبال به قدرت رساندن یک رهبر طرفدار روسیه در این کشور است.

جو بایدن، رییس‌جمهور آمریکا روز سه‌شنبه گفت در صورت حمله روسیه به اوکراین، تحریم‌های شخصی علیه ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهور این کشور را در نظر خواهد گرفت.

همچنین تهدید زیرساخت های امارات از سوی انصارالله و احتمال اختلال در عرضه نفت در غرب آسیا از جمله عوامل مهم دیگر در جهش قیمت نفت به حساب می آید.

اوپک پلاس برای رسیدن به اهداف تولید ماهانه با مشکل مواجه است زیرا عرضه را به بازارها پس از کاهش شدید در سال ۲۰۲۰ باز می گرداند و ایالات متحده بیش از یک میلیون بشکه از سطح بی‌سابقه تولید روزانه خود فاصله دارد.