۰ نفر

وزیر نیرو مطرح‌ کرد؛

ایجاد سازو کارهای سازگاری با کم‌ آبی بر اساس شرایط اقلیمی

۲۴ خرداد ۱۴۰۰، ۱۷:۴۰
کد خبر: 536269
ایجاد سازو کارهای سازگاری با کم‌ آبی بر اساس شرایط اقلیمی

وزیر نیرو با بیان اینکه کشورمان کشوری خشک و نیمه‌خشک است، گفت: ضروری است سازوکارهای سازگاری با کم آبی براساس شرایط اقلیمی ایجاد شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، «رضا اردکانیان» امروز (دوشنبه) در آیین اختتامیه نخستین جشنواره منطقه‌ای فیلم های صد ثانیه‌ای آب و انرژی در محل وزارت نیرو، افزود:ایجاد روش‌های درست مصرف منطبق با شرایط اقلیمی عامل موفقیت در حفاظت از منابع زیست محیطی است.

وزیر نیرو بیان‌داشت: همان‌گونه که نیاکان ما با توجه به شرایط اقلیمی به مصرف درست منابع می‌پرداختند، امروز نیز باید با توجه به شرایط اقلیمی روش‌های صحیح مصرف را در پیش گرفت.

وی به تلاش وزارت نیرو برای وارد کردن مباحث علوم اجتماعی در بحث‌های مهندسی صنعت آب و برق اشاره و خاطرنشان‌کرد: این موضوع کم‌کم اثر خود را بر تغییر روش‌های مصرف خواهد گذاشت.

وزیر نیرو ادامه‌داد: امروز با چالش منابع زیست‌محیطی و مصرف نابهنجار روبه‌رو هستیم و اصلاح آن نیازمند ورود متخصصان علوم اجتماعی است تا در کنار مهندسان به روند اصلاح سرعت دهند.

اردکانیان، به راه‌اندازی مرکز امور اجتماعی آب و انرژی در دوران حضور خود در وزارت نیرو اشاره کرد و گفت: در این دوران روابط عمومی‌های وزارت نیرو از روابط عمومی مدیران خارج شده و پُلی بین مردم و وزارت نیرو با کمک اصحاب رسانه شدند.

وی بیان‌داشت: اکنون عرصه آب و انرژی نیازمند کار بیشتری از حیث جنبه‌های مرتبط با مدیریت مصرف است.

اردکانیان افزود: گرچه محیط زیست کشورمان دچار آسیب شده اما درمان آن فقط با استفاده از یک روش امکانپذیر نیست.

وی اضافه‌کرد: باید روش‌های سازگار با شرایط اقلیمی تدوین شود تا تاثیرگذاری بیشتری برای حفظ محیط‌زیست داشته باشد.

برپایه این گزارش،‌این جشنواره منطقه‌ای با شعار محوری "«۱۰۰ ثانیه برای آب و انرژی» با همکاری دفتر منطقه‌ای یونسکو در تهران و وزارت نیرو اجرا شده است.

بر این اساس، پنج محور اعلام شده برای جشنواره شامل «ارزش زیست محیطی آب و انرژی»، «ارزش اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی آب و انرژی»، «تغییر اقلیم، آب و انرژی»، «نقش رسانه در آموزش و مدیریت مصرف بهینه آب و انرژی» و «دسترسی به آب سالم و انرژی پایدار» مورد توجه قرار گرفته است.