۰ نفر

جزییات پرداخت خسارت پالایشگاه نفت تهران

۱۸ خرداد ۱۴۰۰، ۱۵:۵۹
کد خبر: 534519
جزییات پرداخت خسارت پالایشگاه نفت تهران

در جریان آتش سوزی پالایشگاه نفت تهران و خسارت وارده به آن، بیمه ایران مسئولیت بررسی و پرداخت خسارت را بر عهده داشته و قرار است به محض ارزیابی اولیه، مبلغی به عنوان علی الحساب پرداخت تا خسارت نهایی مشخص و بطور کامل تسویه شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، در دوازدهم خرداد ماه ‎پالایشگاه نفت تهران درگیر آتش سوزی گسترده ای به دلیل نشت یکی از مخازن ضایعات نفتی شد.

دریافت اطلاعات از بیمه ایران از این حکایت دارد که درباره تعیین خسارت وارده و پرداخت آن، مسئولیت بر عهده بیمه ایران به عنوان لیدر قرار دارد؛ به طوری بیمه ایران خسارت را پرداخت و در ادامه سایر بیمه ها مبالغ را به بیمه ایران می پردازند.

در همین رابطه با وقوع آتش سوزی، کار گروه تخصصی در بیمه ایران تشکیل شده تا بلافاصله پس از اعلام شرکت پالایش نفت تهران برای حضور کارشناسان بیمه ایران در این مجموعه، به سرعت مراحل تشکیل پرونده، ارزیابی و پرداخت خسارت انجام شود.

بر این اساس، تیم کارشناسی بیمه ایران در محل پالایشگاه جهت ارزیابی خسارت مستقر شده و قرار است به محض برآورد اولیه خسارت، مبلغی به عنوان علی الحساب به پالایشگاه پرداخت شود و بعد از آن که گزارش نهایی صادر و خسارت به طور کامل مشخص شود، پرداخت تکمیل شود.

‎ همچنین مدیرعامل بیمه ایران در بازدید از پالایشگاه نفت تهران، آن را یک خسارت ملی اعلام و ابراز امیدواری کرده با اقدامات صورت گرفته در کوتاه ترین زمان ممکن گزارش نهایی برای پرداخت خسارت آماده شود.