۰ نفر

پیش بینی جهش بیش از ۸هزار مگاواتی مصرف برق در هفته آینده

۷ خرداد ۱۴۰۰، ۲۲:۲۰
کد خبر: 531637
پیش بینی جهش بیش از ۸هزار مگاواتی مصرف برق در هفته آینده

با بازگشت برخی واحدهای حرارتی و نیروگاه اتمی بوشهر به مدار بهره‌برداری، وضعیت تأمین برق نسبت به یک هفته پیش، وضعیت مطلوب‌تری است اما رسیدن به پیک مصرف بالای ۵۷هزار مگاوات در میانه هفته آینده، احتمال بروز خاموشی‌ها را در پی دارد.

به گزارش اقتصادآنلاین، پیک مصرف برق در شبانه روز گذشته به 49 هزار و 310 مگاوات رسید. در واقع پیک مصرف برق که در میانه هفته جاری به 55 هزار مگاوات رسیده بود به طور موقت به زیر 50 هزار مگاوات رسید.

در مقایسه با پیک 49 هزار مگاواتی روز گذشته، به نظر می رسد با یک جهش بیش از 8 هزار مگاواتی مصرف در روزهای آینده مواجه ایم؛ چرا که کارشناسان هواشناسی پیش بینی افزایش 7 تا 12 درجه ای دما را در روزهای آینده (هفته پیش رو) دارند و از آنجا که هر درجه افزایش دما موجب افزایش 1200 مگاواتی مصرف برق در کشور می شود، این میزان رشد مصرف برق دور از انتظار نیست.

با وجود آنکه با بازگشت برخی واحدهای حرارتی و نیروگاه اتمی بوشهر به مدار بهره برداری، وضعیت تأمین برق نسبت به یک هفته پیش، وضعیت مطلوب تری است؛ اما رسیدن به پیک مصرف بالای 57 هزار مگاوات در میانه هفته آینده، احتمال بروز خاموشی ها را در پی دارد.

از اینرو به منظور جلوگیری از بروز خاموشی ها، در کنار برنامه های توانیر برای پیک سایی در بخش صنعت و کشاورزی، مشترکان بخش خانگی برق نیز باید در ساعات پیک (12 تا 17) و (20 تا 23) حداقل 15 درصد از مصرف خود را کاهش دهند و از به کاربردن وسایل برقی پرمصرف در این ساعات خودداری کنند.