۰ نفر

رییس‌جمهور ترکیه اعلام کرد؛

کشف ۳چاه نفت در ترکیه

۷ خرداد ۱۴۰۰، ۱۲:۴۵
کد خبر: 531527
کشف ۳چاه نفت در ترکیه

رییس‌جمهور ترکیه اعلام کرد با اکتشاف نفت در دو چاه نفتی در استان دیاربکر در جنوب شرق ترکیه و یک چاه دیگر در استان کرکلارلی در شمال غرب این کشور، متوسط روزانه تولید داخلی ترکیه به بیش از ۶۱هزار بشکه می‌رسد.

به گزارش دیلی صباح، رجب طیب اردوغان، رییس‌جمهور ترکیه در روز پنجشنبه اکتشاف سه چاه جدید نفتی را در این کشور اعلام کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، اردوغان در اجلاسی در جزیره دموکراسی و آزادی استانبول گفت در دو چاه نفتی در استان دیاربکر در جنوب شرق ترکیه و یک چاه دیگر در استان کرکلارلی در شمال غرب این کشور نفت اکتشاف شده است.

وی با اشاره به اینکه 6800 بشکه نفت به تولید روزانه ترکیه اضافه شده گفت:«متوسط روزانه تولید داخلی ما به بیش از 61 هزار بشکه می‌رسد».

فاتح دونمز، وزیر انرژی و منابع طبیعی ترکیه، پس از این اظهارات اردوغان اعلام کرد روزانه 2800 و 3000 بشکه نفت از چاههای اکوبا-1 و ینی شهیر-1 در دیاربکر و  هزار بشکه از چاه میسینلی-2 در کرکلارلی استخراج می‌شود.

 این اکتشاف به دنبال بزرگترین اکتشاف گاز طبیعی در ترکیه صورت گرفته است. کشتی حفاری فاتح در سال گذشته میلادی 405 میلیارد متر مکعب گاز در چاه تونا-1 در میدان گازی ساکاریا کشف کرد. این میدان گازی در 185 کیلومتری جنوب ساحل دریای سیاه قرار دارد. ترکیه تصمیم دارد این گاز را تا 2023 به سیستم انتقال کشور متصل کند.

انتظار می‌رود اولین جریان گاز از این میدان گازی در 2021 با 5 تا 10 میلیارد متر مکعب انجام شود و تا 2025 به تدریج به 15 میلیارد مترمکعب برسد. این مقدار برای تامین 30 درصد از از نیاز سالانه ترکیه به گاز طبیعی کافیست.