۰ نفر

با دستور رییس‌جمهور؛

بهره برداری از طرح های ملی وزارت نفت آغاز شد

۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۰:۴۲
کد خبر: 529366
بهره برداری از طرح های ملی وزارت نفت آغاز شد

بهره‌برداری از طرح‌های ملی صنایع پتروشیمی وزارت نفت با اررش سرمایه‌گذاری ۱۳۰۴ میلیون دلار با حضور ویدیوکنفرانسی رییس جمهوری آغاز شد.

به گزارش اقتصادآنلاین ،حسن روحانی روز پنجشنبه در ارتباط ویدئوکنفرانسی فرمان افتتاح پتروشیمی مسجد سلیمان، پتروشیمی سبلان- عسلویه و پتروشیمی اکسیر حلال عسلویه را با اعتبار یک میلیارد و 304 میلیون دلار صادر کرد.

افتتاح این طرح‌ها در حوزه پتروشیمی برای 2هزار و 454 نفر اشتغال به همراه دارد.

رییس جمهور پس از ارائه گزارش وزیر نفت درخصوص عملی شدن قول افتتاح 17 طرح پتروشیمی از ابتدای سال 99 تاکنون با آغاز بهره‌برداری رسمی 3 طرح پتروشیمی در استان‌های خوزستان و بوشهر، گفت: صنعت پتروشیمی از بخش‌های بسیار مهم برای کشور است که در دولت تدبیر و امید شاهد تحرک بسیار بزرگی در این حوزه بوده‌ایم.

روحانی با اشاره به حدود دو برابر شدن تولید محصولات پتروشیمی در این دولت از 56 میلیون تن به 100 میلیون تن، این موفقیت را افتخاری بزرگ برای کشور، دولت تدبیر و امید و برای همه کسانی که در این صنعت فعالیت و تلاش می‌کنند دانست.

رییس جمهور همچنین با اشاره به سخنان وزیر نفت درمورد اثرات تحریم و جنگ اقتصادی ترامپ علیه ملت ایران در طول 3.5 سال گذشته بر روند توسعه کشور، اظهار داشت: اگر تحریم نبود، اگر ترامپ نبود و اگر جنایت علیه ملت ایران نبود و گذاشته بودند دولت دوازدهم حرکت خود را در مسیر دولت یازدهم ادامه دهد، ‌دو برابر طرح هایی که امروز شاهد افتتاح آن هستیم، شاهد می‌بودیم.

روحانی تاکید کرد: مهم این است که برغم همه فشارهای اقتصادی ما از پا نیفتادیم و روحیه خود را از دست ندادیم، تکمیل و افتتاح طرح‌ها را ادامه دادیم و پیروزی‌های بسیار بزرگی بدست آوردیم.

رییس جمهور افزود: قول افتتاح 17 طرح پتروشیمی در طول یکسال از ابتدای سال 99 تاکنون، امروز عملی شده که این موفقیت در تاریخ صنعت پتروشیمی کشور بی‌نظیر است.

رییس جمهور قبل از صدور فرمان افتتاح پتروشیمی مسجد سلیمان در استان خوزستان،با تشکر از همه کسانی که در به ثمر رسیدن این طرح ملی بسیار مهم نقش آفرینی و تلاش کرده اند، گفت: مسجد سلیمان به عنوان مرکز  اکتشاف نفت ایران و شاید نخستین مرکز اکتشاف نفت  در منطقه  بوده است که در طول این سالها متاسفانه از یک پروژه عظیم و بزرگ برای فعالیت اقتصادی محروم بوده و امروز این پروژه بزرگ در این شهر افتتاح شده است که می‌تواند سالانه حدود 160، 170 میلیون دلار درآمد داشته باشد که هم برای استان هم برای منطقه و هم برای مردم بسیار عزیز و خوب مسجد سلیمان مهم است.

روحانی همچنین در آیین افتتاح پتروشیمی سبلان در استان بوشهر که با سرمایه گذاری صندوق ذخیره فرهنگیان به بهره برداری رسیده است،گفت: از اینکه صندوق ذخیره فرهنگیان  هر روز فعال تر می شود بسیار خوشحالیم.

رییس جمهور با بیان اینکه  سرمایه طرح هایی که در استان ها افتتاح می شود از ذخایر ارزی کشور است، گفت: این پول مال خودمان است، پول ذخیره کشور است که به این طرح ها اختصاص یافته و این دولت در سرمایه‌گذاری کارِ بسیار عظیم و بزرگی انجام داده و صندوق ذخیره فرهنگیان هم تلاش کرده است.

روحانی قبل از صدور فرمان افتتاح پتروشیمی اکسیر حلال در عسلویه بوشهر نیز با اشاره به مشارکت و نقش بخش خصوصی در افتتاح طرح های ملی کشور از جمله طرح های پتروشیمی، سپردن کار به بخش خصوصی را مورد تاکید قرار داد و افزود: وقتی بخش خصوصی هست برایش دقیقه مهم است وقتی بخش دولتی هست هشت سال کار در روز برایش مهم است .

رییس جمهور افزود: خیلی متفاوت است که ما امور اقتصادی کشور را به مردم بسپاریم و در اختیار آنها بگذاریم و دولت فقط یاری و کمک کند و تسهیل‌گر و پشتیبانی کننده باشد.