۰ نفر

توضیحات صالحی در باره قطع برق؛

علت اصلی قطع برق در برخی مناطق تهران چه بود؟

۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۶:۵۴
کد خبر: 529201
علت اصلی قطع برق در برخی مناطق تهران چه بود؟

مدیرکل امور بین الملل توانیر گفت: قطع برق در برخی از نقاط تهران در روزهای اخیر به دلیل آمادگی شبکه و یا مشکلات عمده فنی است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ ابوذر صالحی مدیرکل امور بین الملل توانیر، با اشاره به علت خاموشی‌های پراکنده در تهران گفت: متاسفانه قطع شدن برق در برخی از نقاط تهران به دلیل آمادگی شبکه و یا مشکلات عمده فنی است.

او در ادامه با اشاره به گرم شدن هوا افزود: در روزهای آینده برخی از روزها مانند شنبه، هوا گرم است و اگر مشترکان رعایت نکنند، ممکن است خاموشی‌ها ادامه داشته باشد.

مدیرکل امور بین الملل توانیر تصریح کرد: توصیه ما به مشترکان این است که در مصرف برق صرفه جویی کنند، هیچ گونه خاموشی نخواهیم داشت و در صورت مدیریت مصرف از سوی مشترکان شاهد اتفاقات و حوادث کمتر در شبکه خواهیم بود و امیدواریم در روزهای آینده اگر مشکلی وجود داشته باشد، در سریع‌ترین زمان برطرف شود.

صالحی درباره احتمال انتشار جداول خاموشی در تهران نیز گفت: امسال تابستان بسیار سختی از نظر گرما و افزایش مصرف پیش رو داریم؛ لذا برنامه‌ریزی شده تا با طرح‌های مدیریت مصرف و برخورد با مشترکان پرمصرف به ویژه در بخش اداری و تجاری، شناسایی و برخورد با رمز ارزهای غیر مجاز مانع از بروز خاموشی‌های گسترده شویم.

او در پایان بیان کرد: اگر طرح‌های مدیریت مصرف مورد نظر اجرایی شود، تابستان را بدون خاموشی سپری خواهیم کرد و نیازی به ارائه جداول خاموشی‌های برنامه ریزی شده نیست و تمام تلاش صنعت برق کشور این است تا از خاموشی‌های گسترده جلوگیری کنیم.