۰ نفر

سخنگوی صنعت برق خبر داد؛

مصرف بیش از یک هزار مگاوات برق توسط استخراج کنندگان رمزارز

۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۸:۰۰
کد خبر: 528596
مصرف بیش از یک هزار مگاوات برق توسط استخراج کنندگان رمزارز

سخنگوی صنعت برق در یکی از شبکه‌های اجتماعی نوشت: یک هزار و ۵۰۰ مگاوات برق توسط استخراج کنندگان رمزارز مصرف می‌شود.

به گزارش اقتصادآنلاین، "مصطفی رجبی مشهدی" روز دوشنبه در صفحه اینستاگرام خود نوشت: براساس تخمین منابع خارجی حدود پانزده هزارمگاوات برق در کل جهان توسط دستگاه های استخراج رمزارز مورد استفاده قرار می گیرد.

وی ادامه داد: طبق بررسی این منابع حدود ۱۰ درصد این میزان مصرف برق، سهم ایران است.

معاون برنامه ریزی اقتصادی شرکت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران نوشت: براین اساس می توان گفت میزان مصرف برق واحدهای استخراج رمز ارز حدود یک هزار و ۵۰۰ مگاوات است، یعنی سهم رمزارزها در این میزان افزایش مصرف برق ۲۵ درصد است.

رجبی مشهدی ادامه داد: وزارت نیرو برای تامین واحدهای استخراج  رمزارز تنها ۳۲۰ مگاوات مجوز تاکنون صادر کرده است که ۲۰۰ مگاوات آن فعال است این به آن معنا است که حدود ۱۳۰۰ مگاوات مصرف واحد های غیرمجاز است.

وی نوشت: در حال حاضربسیاری از دستگاه های استخراج رمزارز که برخی قدیمی هستند و به زودی از مدارخارج می شوند در واحدهای مسکونی شایع شده است.

سخنگوی صنعت برق افزود: این امر علاوه برافزایش مصرف برق خانگی موجب آسیب به شبکه برق و برق همسایگان می شود میزان خسارت براساس متوسط نرخ صادراتی برق از زمان فعالیت این دستگاه ها محاسبه می شود.

رجبی مشهدی نوشت: اگرخسارتی به شبکه برق منطقه و همسایگان وارد شده باشد این خسارت دریافت خواهدشد و همچنین واحد فرد متخلف به دستگاه قضایی معرفی خواهد شد.

وی ادامه داد:واحدها در صورت تمایل برای فعالیت باید مجوز تجهیزات و فعالیت خود را از وزارت صنعت، معدن و تجارت دریافت کنند.

نایب رییس‌کمیسیون اقتصاد نوآوری و تحول دیجیتال اتاق تهران با بیان اینکه حجم مبادله روزانه رمزارزها در پایان اسفندماه ۹۹ بین پنج تا ۱۰ هزار میلیارد تومان تخمین زده شده است، ادعا کرد: برآورد می‌شود که ۱۲ میلیون ایرانی صاحب رمزارز باشند.