۰ نفر

مدیرعامل توانیر پاسخ داد؛

آیا تابستان امسال خاموشی در پیش داریم؟

۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۵:۰۴
کد خبر: 528566
آیا تابستان امسال خاموشی در پیش داریم؟

مدیرعامل توانیر گفت: ما برای حفظ شرایط موجود نیازمند یاری همه مردم هستیم و اگر مصرف برق مدیریت شود، دچار قطعی برق نخواهیم شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، محمد حسن متولی زاده، مدیرعامل شرکت توانیر اظهار داشت: خاموش کردن حتی یک لامپ اضافه نیز می تواند در کاهش مصرف برق و جلوگیری از بروز خاموشی موثر باشد اگر هر مشترک تنها یک لامپ اضافی را خاموش کند، مصرف برق  کشور به اندازه یک نیروگاه هزار مگاواتی کاهش خواد یافت.

وی افزود: حساسیت همه افراد نسبت به مدیریت مصرف برق می تواند باعث حفظ محیط زیست شود چرا که هر یک کیلووات ساعت مصرف برق باعث انتشار یک کیلوگرم گاز CO2 در جو می شود.

مدیرعامل توانیر تصریح کرد: هر کولر گازی به اندازه 20 دستگاه تنفس مصنوعی برق مصرف می کند و استخراج هر یک عدد بیت کوین، باعث انتشار 300 هزار تن گاز کربن در فضا می شود

متولی زاده با اشاره به کاهش مشترکان پرمصرف با اجرای طرح برق امید گفت: برق امید باعث شده تا 7 و نیم میلیون مشترک از تخفیف 100 درصدی بهای برق بهره مند شوند؛ این درحالی است  2.5 درصد مشترکان کشور (750 هزار مشترک) که پرمصرف هستند، به اندازه 20 برابر مجموع مشترکان کم مصرف، برق مصرف می کنند.

وی ادامه داد: برای تمام دستگاه های اداری وزارت نیرو و صنعت آب و برق در مناطق معتدل مانند تهران استفاده از کولرگازی ممنوع و در مناطق گرم دما باید روی 26 درجه باشد؛ همچنین امسال برای سازمان های دولتی تاکید شده است که مصرف برق خود را 50 درصد کاهش دهند.

متولی زاده خاطرنشان کرد: برق سازمان هایی که پرمصرف باشند و مواردی را که ابلاغ شده است رعایت نکنند، قطع خواهد شد و با آنها برخورد می شود.

وی در پاسخ به این که "آیا امسال خاموشی درپیش خواهیم داشت؟" گفت: همه همکاران ما برای حفظ پایداری شبکه برق و جلوگیری از بروز خاموشی تمام توان خود را به کار بسته اند و حتی در این راه هفته گذشته 6 تن از پرسنل صنعت برق جان خود را از دست دادند با این حال ما برای حفظ شرایط موجود نیازمند یاری همه مردم هستیم  و اگر مصرف برق مدیریت شود، دچار قطعی برق نخواهیم شد.