۰ نفر

در سال۲۰۲۱؛

تقاضای نفت هند ۲۸ درصد کاهش می یابد

۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۴:۵۱
کد خبر: 528252
تقاضای نفت هند ۲۸ درصد کاهش می یابد

برآوردهای مؤسسه پلتس، نشان از این دارد که تقاضای نفت هند در سال ۲۰۲۱، ۲۸ درصد کاهش می‌یابد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از  مهر، مؤسسه پلتس اعلام کرد که موج دوم شیوع ویروس کرونا در هند طی هفته‌های اخیر که سبب اعمال محدودیت‌های گسترده‌ای در ایالت‌های کلیدی این کشور شده است، کاهش تقاضای نفت و گاز هند را در پی خواهد داشت.

 به نقل از روزنامه بیزنس استاندارد،این مؤسسه رشد تقاضای نفت هند در سال ۲۰۲۱ را حدود ۳۵۰ هزار بشکه در روز پیش‌بینی کرد، این در حالی است که پیش از این و در ماه فوریه این رقم ۴۸۵ هزار بشکه در روز اعلام شده بود. به این ترتیب رشد تقاضای نفت این کشور ۲۸ درصد کاهش می‌یابد.

پلتس همچنین برآورد کرد که تقاضای گاز شهری هند هم در ماه‌های آینده ۲۵ تا ۳۰ درصد کاهش یابد.

کانگ وو، سرپرست تحقیقات تقاضای جهانی نفت پلتس در آسیا گفت: با توجه به افزایش قابل توجه موارد ابتلاء به کرونا در نیمه دوم ماه فوریه، برآورد می‌کنیم که تقاضای نفت هند در سال ۲۰۲۱، ۱۳۵ هزار بشکه در روز کاهش یابد.

این در حالی است که این مؤسسه انتظار دارد پس از رفع محدودیت‌ها، تقاضا افزایش یابد و سبب تسریع رشد اقتصادی و افزایش تقاضای نفت و گاز در هند شود.

وی افزود: انتظار داریم با افزایش فعالیت‌های اقتصادی و گسترش واکسیناسیون ویروس کرونا، تقاضای نفت در نیمه دوم ۲۰۲۱، ۶۵۰ هزار بشکه در روز بیشتر از نیمه نخست باشد.

وی تصریح کرد: افزون بر هند، برآورد تقاضای نفت سال ۲۰۲۱ در غرب اروپا و آمریکای جنوبی هم به‌دلیل محدودیت‌های اعمال‌شده برای مهار موج دوم و سوم ویروس کرونا کاهش یافته است، انتظار داریم اوج قیمت نفت خام برنت در اواسط امسال و بیش از ۷۰ دلار برای هر بشکه باشد.

پلتس انتظار دارد رشد تقاضای جهانی نفت در سال ۲۰۲۱، ۵ میلیون و ۱۰۰ هزار بشکه در روز و در سال ۲۰۲۲، ۴ میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه در روز - یعنی ۲۰ درصد کمتر از امسال باشد.