۰ نفر

به دنبال حمله سایبری به پالایشگاه نفت آمریکا صورت گرفت؛

هجوم مردم آمریکا به پمپ بنزین ها در پی کمبود عرضه سوخت

۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۲۰:۳۷
کد خبر: 527785
هجوم مردم آمریکا به پمپ بنزین ها در پی کمبود عرضه سوخت

درپی حمله سایبری به پالایشگاه نفت آمریکا و کمبود عرضه سوخت، مردم در بسیاری از ایالت‌ها در پمپ بنزین‌ها صف‌های طولانی تشکیل دادند.

به گزارش رویترز، حمله سایبری به بزرگترین پالایشگاه نفتی آمریکا، منجر به تعطیلی پمپ بنزین‌ها در چندین ایالت این کشور شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، پس از حمله سایبری به یکی از بزرگترین پالایشگاه‌های نفتی آمریکا و تعطیلی ۶ روزه آن، بسیاری از ایالت‌ها در این کشور با کمبود عرضه سوخت روبه‌رو شدند.

کمبود سوخت در تامپا، فلوریدا و میامی یک سوم پمپ بنزین‌ها را به تعطیلی کشانده است. مردم نیز به‌دلیل نگرانی از کمبود سوخت، دست به احتکار زدند.

درگیری بین مردم در پمپ‌های بنزین برای به‌دست‌آوردن سوخت بیشتر، ادامه دارد. تالاهاسی، گینسویل و پنساکولا، از شهرهای فلوریدا شاهد صف‌های شلوغ و طولانی خودورو برای دریافت بنزین هستند.

در سراسر مناطق تحت تأثیر این قطعی، طی چند روز گذشته تقاضا برای خرید بنزین چند برابر شده است.

شنیده‌ها حاکی از آن است که رانندگان مخازن، کانتینر‌ها و حتی کیسه‌های پلاستیکی خود را برای ذخیره منابع سوخت پر می‌کنند. قطع برق از ۲ درصد در میامی در ظهر روز چهارشنبه به ۳۸ درصد افزایش یافته است.

ساکنان این ایالات می‌گویند: تنها ایستگاه‌های بنزینی که خطوط طولانی ندارند، ایستگاه‌هایی هستندکه از قبل بنزین آن‌ها تمام شده است.

در ویرجینیا نیز ۶ درصد از پمپ بنزین‌ها تعطیل شده‌اند و در کارولینای شمالی نیز حالت اضطراری اعلام شده است. تعطیلی این خط لوله فرودگاه‌های اصلی را نیز با خطر کمبود عرضه سوخت مواجه کرده است.

چندی پیش، «Colonial Pipeline» بزرگترین شرکت خط لوله انتقال سوخت و محصولات پالایشی آمریکا مورد هدف یک حمله سایبری قرار گرفت. پس از آن این شرکت شبکه خود را به شکل کامل تعطیل کرد.

درپی این حمله سایبری، تمامی عملیات‌های مرتبط با خطوط لوله و نیز برخی از سامانه‌های فناوری اطلاعات (آ تی) مرتبط با آن به حال تعلیق درآمد.

این شرکت اقدام به سوخت‌رسانی از پالایشگاه آمریکا در خلیج مکزیک به مناطق پرجمعیت در مناطق شرقی و جنوبی آمریکا می‌کرد و روزانه ۲.۵ میلیون بشکه بنزین، دیزل، سوخت هواپیما و دیگر محصولات تصفیه شده ازسوی آن به فاصله ۵۵۰۰ مایلی (معادل ۸ هزار و ۸۵۰ کیلومتری) جابه‌جا می‌شد.