۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

ادامه ضرر بازار نفت به دلیل وضعیت نامساعد هند / راه‌اندازی مجدد خط لوله آمریکا از عوامل افت بازار

۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۱:۲۶
کد خبر: 527712
ادامه ضرر بازار نفت به دلیل وضعیت نامساعد هند / راه‌اندازی مجدد خط لوله آمریکا از عوامل افت بازار

به دنبال ادامه روند افزایشی موارد ابتلا به ویروس کرونا در هند و همچنین راه‌اندازی مجدد خط لوله اصلی سوخت آمریکا که تحت حمله سایبری قرار گرفته بود، قیمت نفت روز جمعه نیز روند نزولی در پیش گرفت.

اقتصاد آنلاینمهسا نجاتی؛ به گزارش رویترز، از آنجا که موارد ابتلا به ویروس کرونا در هند، مصرف‌کننده بزرگ نفت در جهان، بالا باقی مانده، و همچنین از سر گیری فعالیت خط لوله سوخت ایالات متحده که به دلیل حمله سایبری تعطیل شده بود، قیمت نفت پس از تجربه سقوط 3درصدی در روز گذشته، جمعه نیز کاهش یافت.

معاملات آتی نفت خام برنت 10سنت معادل 0.2درصد کاهش یافت و به 66دلار و 95سنت در هر بشکه رسید، در حالی که معاملات آتی نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا با 3سنت معادل 0.1درصد افت، به قیمت 63دلار و 79سنت در هر بشکه مورد معامله قرار گرفت. هر دو قیمت در حال حرکت به سمت اولین ضرر هفتگی خود در سه هفته اخیر هستند.

ادوارد مویا، تحلیلگر ارشد بازار در OANDA اذعان داشت: "رالی چرخه چشمگیر این کالا توقف سختی را تجربه کرد و بازار انرژی نمی‌داند که وال‌استریت در خصوص تورم و مسطح شدن آهسته منحنی در هند چه خواهد کرد."

وی افزود: "داستان تقاضای نفت خام برای نیمه دوم سال همچنان رو به بالا است و این موضوع باید از سقوط قابل توجه قیمت نفت جلوگیری کند."

از آنجا که افزایش گسترده‌تر در قیمت کالاها و داده‌های قیمتی مصرف‌کننده بالاتر از انتظار در ایالات متحده در هفته جاری باعث نگرانی‌های تورمی شد که می‌تواند فدرال رزرو را مجور به افزایش نرخ بهره کند، قیمت‌ها تحت فشار قرار گرفتند.

افزایش نرخ‌ها معمولا ارزش دلار آمریکا را بالا می‌برد، و به دلیل اینکه باعث گران‌تر شدن نفت خام برای دارندگان سایر ارزها می‌شود، به نوبه خود قیمت نفت را تحت فشار قرار می‌دهد.

هند روز جمعه 343هزار و 144 مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا را در طول 24ساعت گذشته گزارش کرد و مجموع مبتلایان این کشور را به بیش از 24میلیون رساند، در حالی که مرگ و میر ناشی از کووید-19 نیز 4هزار مورد افزایش یافت.

در ایالات متحده، جو بایدن به رانندگان اطمینان داد که عرضه سوخت، حتی اگر حدود یک هفته پس از حمله سایبری به خط لوله اصلی انتقال سوخت کشور، پمپ‌بنزین‌های بیشتری در جنوب شرقی خالی شود، باید تا پایان هفته به حالت عادی بازگردد.

کلونیال پایپلاین اواخر روز پنجشنبه اعلام کرد که کل سیستم خط لوله را مجددا راه‌اندازی کرده و تحویل را در تمام بازارهای خود آغاز کرده است.

همچنین چشم تاجران به وضعیت خاورمیانه، پس از حملات هوایی اسراییل به فلسطینیان غزه است.