۰ نفر

با وجود تحریم‌های آمریکا صورت گرفت؛

صادرات روزانه ۷۰۰هزار بشکه‌ای نفت ونزوئلا

۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۰:۲۱
کد خبر: 525352
صادرات روزانه ۷۰۰هزار بشکه‌ای نفت ونزوئلا

صادرات نفت ونزوئلا در ماه‌های اخیر روی ۷۰۰هزار بشکه در روز ثابت بوده است. بیشتر این نفت به چین، مالزی و امارات می‌رود.

به گزارش رویترز، اطلاعات ردیابی نفتکش‌ها و مدارک شرکت نفت دولتی ونزوئلا نشان می‌دهد صادرات نفت این کشور در ماه آوریل برای سومین ماه پیاپی برابر با 700 هزار بشکه در روز بوده است. سه چهارم صادرات نفت ونزوئلا به آسیا و خاورمیانه می‌رود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، صادرات نفت ونزوئلا در ماه‌های اخیر با وجود تحریم های آمریکا علیه این کشور در رقم 700 هزار بشکه در روز ثابت شده است.

 25 محموله نفتی در ماه گذشته میلادی آب‌های ونزوئلا را ترک کرده‌اند. این محموله‌ها شامل 688533 بشکه در روز نفت خام و سوخت می‌شوند و بیشتر عازم چین، مالزی و امارات هستند. صادرات ونزوئلا به اروپا از دو تا سه محموله در ماه‌های قبلی به تنها یک محموله 110 هزار بشکه‌ای رسیده است.

 صادرات نفت ونزوئلا در ماه آوریل 19 درصد پایین تر از همین ماه در سال گذشته میلادی بوده است.

 درمیان محموله‌های صادر شده در این ماه، یک محموله 991 هزار بشکه‌ای از نفت خام کوروکورو وجود دارد. این نفت خام بیش از یک سال در تاسیسات شناور ناباریما تحت مدیریت شرکت انی ایتالیا ذخیره شده بود.

 شرکت نفت دولتی ونزوئلا همچنین 55 هزار بشکه در روز نفت خام و سوخت را به حامی سیاسی خود، کوبا، صادر کرده است. واردات ونزوئلا در همان محدوده 30 هزار بشکه در روز ماه قبلی ثابت است.