۰ نفر

وزیر برق عراق مطرح کرد؛

تمایل عراق برای همکاری با ایران در زمینه صنعت برق

۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۵:۲۱
کد خبر: 525225
تمایل عراق برای همکاری با ایران در زمینه صنعت برق

وزیر برق عراق گفت: امیدواریم شرکت‌های ایرانی توانمند در صنعت برق، در بازار کشور عراق نیز حضور یابند و این همکاری‌ها در آینده نیز استمرار یابد.

به گزارش اقتصادآنلاین، ماجد مهدی حنتوش، وزیر برق عراق نیز در نشستی با محمدولی علاءالدینی، مدیرعامل شرکت مادرتخصصی ساتکاب و همچنین مدیران و فعالان بخشِ خصوصی صنعت برق کشورمان با اشاره به ظرفیت و پتانسیل موجود در شرکت‌های فعال ایرانی، برای استفاده از ظرفیت فعالان بخش خصوصی در بخش‌های مختلف تولیدی و خدمات فنی و مهندسی کشور ایران ابراز تمایل کرد.

وی با ابراز رضایت از کیفیت محصولات و خدمات شرکت‌های ایرانی حاضر در کشور عراق، گفت: امیدواریم شرکت‌های ایرانی توانمند در صنعت برق، در بازار کشور عراق نیز حضور یابند به‌طوری‌که مورد تأیید طرفین باشند و در آینده نیز این همکاری‌ها استمرار یابد.

این مقام مسئول عراقی ضمن اشاره به قراردادهای بین دو کشور گفت: این قراردادها بین شرکت‌های ایرانی و جمهوری عراق در حال انجام است.

در ادامه جلسه، مدیران بخش خصوصی صنعت برق، ضمن بیان توانمندی‌ها و ظرفیت‌های شرکت‌های خود جهت توسعه همکاری‌های فی مابین، ابراز امیدواری کردند مشکلات موجود با استمرار و نهایی شدن قراردادها برطرف شود.

کیفیت در بازارهای بین المللی، اولویت وزارت نیرو

در ادامه این نشست محمدولی علاءالدینی، مدیرعامل شرکت مادرتخصصی ساتکاب با اشاره به ظرفیت و پتانسیل موجود در شرکت‌های فعال ایرانی، گفت: حدود ۱۹۰ شرکت تحت پوشش و سهام‌داری شرکت مادرتخصصی ساتکاب قرار دارند که در حوزه تولید، مشاوره و ارائه خدمات فنی - مهندسی در صنعت برق فعالیت می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه ارائه کیفیت بهینه در بازارهای بین‌المللی از اولویت‌های وزارت نیرو است، ادامه داد: شناسایی شرکت‌های بخش خصوصی در صنعت برق با شاخص کیفیت برتر محصولات و خدمات آن‌ها و معرفی این شرکت‌ها برای همکاری به خارج از کشور، از جمله عواملی است که به اقبال خوب مصرف‌کنندگان و متقاضیان صنعت برق ایران در خارج از کشور منجر شده است.