۰ نفر

طی معاملات امروز؛

قیمت نفت بالا رفت

۲۰ فروردین ۱۴۰۰، ۱۰:۵۸
کد خبر: 519036
قیمت نفت بالا رفت

قیمت نفت در اوایل معاملات روز جمعه بازار آسیا تحت تاثیر ضعیف شدن ارزش دلار بالا رفت.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، بهای معاملات نفت برنت برای تحویل در ژوئن هفت سنت معادل ۰.۱ درصد افزایش یافت و به ۶۳ دلار و ۲۷ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا برای تحویل در ماه مه ۱۷ سنت معادل ۰.۳ درصد افزایش یافت و به ۵۹ دلار و ۷۷ سنت در هر بشکه رسید. نفت برنت شب گذشته با ۰.۱ درصد افزایش و شاخص نفت آمریکا با ۰.۳ درصد کاهش بسته شد.

تحلیلگران گروه بانکی ANZ در یادداشتی اعلام کردند ضعیف شدن دلار و کاهش بازده اوراق خزانه آمریکا کمک کرد تقاضای سرمایه گذاران در بازارهای کالا تقویت شود.

دلار ضعیفتر نفت را که به این ارز قیمت گذاری می شود برای خریداران غیرآمریکایی ارزانتر کرده و باعث تقویت تقاضا می شود.

هر دو شاخص قیمت نفت در مسیر کاهش دو تا سه درصدی در هفته جاری تحت تاثیر تصمیم اخیر گروه اوپک پلاس برای افزایش تدریجی دو میلیون بشکه در روز نفت در فاصله ماههای مه تا ژوئن هستند.

با این حال تحلیلگران انتظار دارند با بهبود روند رشد اقتصاد جهانی و شتاب گرفتن رشد تقاضا برای سوخت در نیمه دوم سال ۲۰۲۱، روند کاهش ذخایر جهانی نفت ادامه پیدا کند. اما نگرانیهایی در خصوص تجدید قرنطینه ها در بخشهایی از جهان برای مقابله با شیوع کووید ۱۹ و مشکلات واکسیناسیون شکل گرفته که می تواند دورنمای تقاضا برای نفت را تغییر دهد.

بر اساس گزارش رویترز، استفن اینس، استراتژیست ارشد بازار جهانی شرکت اکسی کورپ در این باره گفت: انتظار می رود قیمتهای نفت با توجه به ارزیابی عوامل مذکور توسط معامله گران، در بازده بین ۶۰ تا ۷۰ دلار در هر بشکه باشند. وی در ادامه افزود: آرامش ناگهانی و کاهش نوسان بازارهای نفت، سرمایه گذارانی که در حاشیه بازار بودند را جذب کرده و باعث اختلاف قیمت چشمگیر معاملات اسپات و تحویل آتی شده است به طوری که قیمت نفت برنت برای تحویل در ماه آینده بالاتر از تحویل ماههای آتی است.