۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

جهش قیمت نفت به بالاترین حد از زمان آغاز بیماری همه‌گیر/ حمله به تاسیسات نفتی عربستان از عوامل صعود بازار

۱۸ اسفند ۱۳۹۹، ۱۳:۲۵
کد خبر: 512020
جهش قیمت نفت به بالاترین حد از زمان آغاز بیماری همه‌گیر/ حمله به تاسیسات نفتی عربستان از عوامل صعود بازار

به دنبال حملات به تاسیسات نفتی عربستان سعودی و همچنین عدم افزایش عرضه توسط گروه اوپک، قیمت نفت روز دوشنبه به بالاترین میزان خود از زمان آغاز بیماری همه‌گیر کووید-19 رسید.

اقتصاد آنلاینمهسا نجاتی؛ به گزارش رویترز، به دنبال گزارش حملات به تاسیسات نفتی عربستان سعودی، معاملات آتی نفت خام برنت روز دوشنبه برای نخستین بار از زمان آغاز شیوع بیماری همه‌گیر کووید-19 به بیش از 70دلار در هر بشکه افزایش یافت، در حالی که نفت خام آمریکا نیز به بالاترین سطح خود در بیش از دو سال گذشته رسید.

معاملات آتی نفت خام برنت برای ماه مه در اوایل جلسه معاملاتی آسیا به 71.38دلار در هر بشکه رسید که بالاترین میزان آن از تاریخ 8ژانویه 2020 بوده است. معاملات آتی نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا نیز برای ماه آوریل، 1.47دلار یا 2.2درصد افزایش یافت و با قیمت 67.56دلار در هر بشکه مورد معامله قرار گرفت. همچنین معاملات آتی نفت آمریکا با سررسید کوتاه مدت به 67.98دلار در هر بشکه رسید که بالاترین میزان آن از اکتبر 2018 است.

بازار سهام آسیا نیز پس از تصویب لایحه بسته محرک 1.9تریلیون دلاری توسط سنای آمریکا رشد کرد، در حالی که داده‌های اقتصادی مثبت ایالات متحده و چین به خوبی نشان‌دهنده بازگشت اقتصاد جهانی است.

از سویی ، پس از آنکه اعضای اوپک تصمیم گرفتند که کاهش تولید را در ماه آوریل تا حد زیادی بدون تغییر حفظ کنند، قیمت‌های برنت و وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا برای چهارمین جلسه متوالی افزایش یافت.

BrentvsWTI