۰ نفر

علی رغم کاهش قیمت نفت در بازارهای جهانی؛

قیمت نفت خام طی هفته گذشته افزایش ۵درصدی داشت

۹ اسفند ۱۳۹۹، ۱۹:۱۳
کد خبر: 509469
قیمت نفت خام طی هفته گذشته افزایش ۵درصدی داشت

علی رغم کاهش قیمت نفت در آخرین روز کاری بازارهای جهانی به 64.42 دلار در هر بشکه، این کالاهای اساسی طی هفته گذشته 4.8 درصد افزایش ارزش را ثبت کرد.

به گزارش رویترز، به دنبال تقویت ارزش دلار و پیش بینی ها از افزایش عرضه در واکنش به بالا رفتن قیمت ها به سطح پیش از همه گیری، قیمت نفت در آخرین روز کاری بازارهای جهانی کاهش یافت.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس ؛ هر بشکه نفت برنت 1.69 دلار کاهش یافت و به 64.42 دلار رسید؛ هر بشکه نفت خام آمریکا با 2.03 دلار کاهش 61.50 دلار معامله شد.

پس از اینکه سود اوراق خزانه داری آمریکا به نزدیکی بالاترین رقم یک سال گذشته رسید، ارزش دلار بالا رفت و نفت که با دلار قیمت گذاری می شود برای مالکان ارزهای دیگر گران تر شد.

با این حال، قیمت نفت برنت طی هفته گذشته 4.8 درصد و نفت خام آمریکا 3.8 درصد افزایش ارزش را ثبت کردند و هر دو شاخص نفتی به علت اختلال در عرضه نفت آمریکا و همچنین خوش بینی در مورد بهبود تقاضا در اثر عرضه واکسن کووید 19، طی ماه جاری افزایش حدود 20 درصدی را ثبت کردند.

همچنین، گزارش ذخایر نفت آمریکا در هفته گذشت، از یک افزایش غیرمنتظره خبر داد.

سرمایه گذاران احتمال می دهند که نتیجه نشست این هفته اوپک پلاس، عرضه نفت بیشتر به بازار باشد.

بر اساس جدیدترین گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکا، تولید نفت این کشور در ماه دسامبر کاهش یافته است.

از دیگر عوامل کاهش قیمت نفت، کاهش تقاضای پالایشگاه های آمریکا برای نفت خام پس از تعطیلی تاسیسات ساحلی این کشور به دنبال تعطیلی ناشی از سرمای هوا در هفته گذشته است.