۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

ادامه رالی قیمت نفت با وجود اثرات یخبندان تگزاس/ اطمینان از ثبات نرخ بهره آمریکا از عوامل صعود بازار

۷ اسفند ۱۳۹۹، ۱۸:۳۱
کد خبر: 509012
ادامه رالی قیمت نفت با وجود اثرات یخبندان تگزاس/ اطمینان از ثبات نرخ بهره آمریکا از عوامل صعود بازار

به دنبال کاهش چشمگیر موجودی نفت خام ایالات متحده که ناشی اختلال ایجاد شده توسط یخبندان تگزاس بود، و همچنین اطمینان از پایین ماندن نرخ بهره در آمریکا، قیمت نفت در روز پنجشنبه باز هم افزایش یافت.

اقتصاد آنلاینمهسا نجاتی؛ به گزارش رویترز، قیمت نفت روز پنجشنبه برای چهارمین جلسه معاملاتی متوالی افزایش یافت و به بالاترین سطح خود در بیش از 13ماه گذشته رسید که علت آن اطمینان از پایین ماندن نرخ بهره در آمریکا و سقوط قابل توجه در تولید نفت خام ایالات متحده در هفته گذشته بر اثر طوفان بی‌سابقه تگزاس بود.

معاملات آتی نفت خام برنت برای ماه آوریل 37سنت یا 0.6درصد افزایش یافت و به 67.41دلار در هر بشکه رسید، در حالی که نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا برای ماه آوریل نیز با 32سنت یا 0.5درصد افزایش، با قیمت 63.54دلار در هر بشکه مورد معامله قرار گرفت.

در اوایل جلسه معاملاتی، قیمت برنت به 67.49 دلار و وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا به 63.67دلار رسید که بالاترین قیمت هر دو قرارداد از تاریخ 8ژانویه 2020 است. قرارداد ماه آوریل برنت روز جمعه منقضی می‌شود.

از طرفی باید گفت که تعهد بانک فدرال رزرو آمریکا مبنی بر اینکه نرخ بهره برای مدتی پایین خواهد ماند، سبب تضعیف ارزش دلار و رشد تمایل ریسک سرمایه‌گذاران و بازارهای سهام جهانی شد.

به گفته اداره اطلاعات انرژی آمریکا، یخبندان شدید تگزاس، تولید نفت خام را در هفته گذشته 10درصد یا یک میلیون بشکه در روز کاهش داد. داده‌های این اداره همچنین نشان می‌دهد که وضعیت عرضه سوخت در بزرگترین مصرف‌کننده نفت جهان می‌تواند بدتر شود؛ زیرا ورودی‌های نفت خام پالایشگاه آن به کمترین میزان آن از سپتامبر 2008 رسیده است.

تحلیلگران اذعان داشتند از آنجا که میزان تولید نسبتا سریع بهبود یافته، ذخایر نفت خام ایالات متحده، ممکن است در طول هفته‌های آتی افزایش یابد، در حالی که انتظار می‌رود بازگشت ظرفیت پالایشگاه‌ها به حالت نرمال زمان بیشتری طول بکشد.