۰ نفر

تا سال ۲۰۵۰ اتفاق می‌‌افتد؛

فاصله گیری شرکت نفتی انی ایتالیا از تولید محصولات آلاینده

۲ اسفند ۱۳۹۹، ۲۰:۵۵
کد خبر: 507545
فاصله گیری شرکت نفتی انی ایتالیا  از تولید محصولات آلاینده

شرکت نفتی انی ایتالیا اعلام کرد که قصد دارد تا سال 2050 به طور کلی از تولید محصولات آلاینده و کربن‌زا فاصله بگیرد.

به گزارش رویترز، شرکت نفتی انی ایتالیا اعلام کرد که تا سال 2050 و در راستای رسیدن به هدف‌گذاری خود در مقابله با تغییرات آب و هوایی تولید نفت را به صفر خواهد رساند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس ، این شرکت در کنار دیگر شرکت‌های نفتی بزرگ قصد دارد با فاصله گرفتن هر چه بیشتر از نفت حضور خود در صنعت انرژی جهانی را حفظ کند. از طرف دیگر شرکت‌های بزرگ نفتی برای پایین آوردن نقش خود در آلایندگی بین المللی به شدت تحت فشار هستند. اعلام این خبر باعث شد تا ارزش سهام این شرکت 3 درصد رشد کند.

کلودیو دسکالزی، مدیرعامل انی می‌گوید: ما متعهد به کربن زدایی کامل از محصولات و فرایندهای خود تا سال 2050 هستیم و طرح ما محکم، دقیق، از نظر اقتصادی به صرفه و از نظر فنی قابل اجراست.

این شرکت سال گذشته میلادی هم گفته بود که تا سال 2030، 25 درصد آلایندگی خود را کاهش خواهد داد و تا سال 2040 این رقم به 65 درصد خواهد رسید.

در حالی انی از برنامه خود برای به صفر رساندن آلایندگی محصولات و فرایندهای خود خبر داد که ماریو درگی، نخست وزیر جدید ایتالیا، در سخنان اخیر خود مقابله با تغییرات آب و هوایی را یکی از اولویت‌های دولت ایتالیا عنوان کرده است.

وی تأکید کرد که دولت ایتالیا به دنبال افزایش تولید انرژی از منابع تجدیدپذیر و هیدروژن است.