۰ نفر

مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران تشریح کرد؛

پرونده صادرات گاز ایران به هند به کجا رسید؟

۲ اسفند ۱۳۹۹، ۱۵:۲۰
کد خبر: 507481
پرونده صادرات گاز ایران به هند به کجا رسید؟

مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران گفت: صادرات گاز به هند امری خوب است و هند می تواند بازار خوبی برای ایران باشد اما شکل‌گیری و اجرای این پروژه نیاز به زمان و برخی پارامترها دارد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، حسن منتظرتربتی، با تاکید بر اینکه موضوع صادرات گاز به هند یک فرایند طولانی مدت است، تصریح کرد:  زمانی بحث عبور از پاکستان مطرح بود که خط لوله صلح نامگذاری شد، بخشی نیز از طریق دریا مطرح شده بود اما هر دو این روش ها یک فرایند طولانی است.

وی با تاکید بر اینکه این یک بازار بسیار خوب برای هند است، تصریح کرد: در حال حاضر برای اینکه این بازار شکل بگیرد نیازمند زمان هستیم و به دلیل طولانی بودن مسیر و روش هایی که پیش رو است به زمان نیاز است.

مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران همچنین به تازگی در این باره که آیا اتفاقات اخیر موجب شده تا در روند صادرات گاز به پاکستان تغییری ایجاد شود؟ گفت: ما همچنان امیدواریم و به نظر من نباید بازار پاکستان را به این زودی از دست بدهیم و ناامید شویم. پاکستان به گاز نیاز دارد و ایران هم زیرساخت‌های آن را آماده کرده است، بنابراین بهترین کار این است که همچنان این موضوع را دنبال کنیم.

به گفته مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران ان‌شاءالله پاکستان به‌زودی بتواند شرایط دریافت گاز را در داخل کشور فراهم کند، زیرا در بلندمدت هم برای اقتصاد این کشور مفید است، اما به دلیل اینکه در کوتاه‌مدت به سرمایه اولیه نیاز دارد، این کار برایشان مشکل شده است. به نظر من بهترین کار این است که ما این قرارداد را در همین شرایط نگه داریم و منتظر باشیم این کار آغاز شود.