۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

جهش مجدد قیمت نفت به دلیل یخبندان تگزاس/ بازار طلای سیاه چه زمانی به ثبات می‌رسد؟

۲۹ بهمن ۱۳۹۹، ۱۶:۴۰
کد خبر: 506837
جهش مجدد قیمت نفت به دلیل یخبندان تگزاس/ بازار طلای سیاه چه زمانی به ثبات می‌رسد؟

به دنبال وقوع یخبندان شدید در تگزاس آمریکا و توقف تولید در این ایالت، قیمت نفت در روز چهارشنبه افزایش یافت.

اقتصاد آنلاینمهسا نجاتی؛ به گزارش رویترز، قیمت نفت روز چهارشنبه صعود بیشتری را تجربه کرد که دلیل اصلی آن اختلالات عرضه در جنوب آمریکا به علت بارش برف سنگین و یخبندان بود.

شاخص نفت خام برنت 38سنت یا 0.6درصد افزایش یافت و به 63.73دلار در هر بشکه رسید. نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا نیز با 21سنت یا 0.4درصد رشد قیمت، 60.62دلار در هر بشکه مورد معامله قرار گرفت.

گفتنی است که نفت در هفته‌های اخیر نیز توسط محدودیت عرضه اوپک پلاس پشتیبانی شده و این امید وجود دارد که وضعیت تقاضا به دلیل واکسیناسیون کووید-19 بازگشت را تجربه کند؛ اما یخبندان شدید در تگزاس، که بزرگترین ایالت تولیدکننده نفت در آمریکا بوده، در روزهای اخیر سبب صعود قیمت‌ها شده است.

انتظار می‌رود یخبندان شدید آمریکا حداقل برای چند روز تولید را مختل کند؛ زیرا چاه‌های نفت یخ زده و پالایشگاه‌ها تعطیل شده‌اند. بر اساس تخمین‌های ارائه شده از سوی ANZ و Citigroup، حداقل 2میلیون بشکه در روز از تولید نفت شیل آمریکا کاهش یافته است. انتظار می‌رود میزان تولید در اوایل ماه مارس 16میلیون بشکه کاهش یاید.

یکی از کارشناسان اذعان داشت: "تحت تاثیر قرار گرفتن قیمت نفت خام به مدت زمان بحران برق بستگی خواهد داشت، اما در نهایت قیمت‌ها با تمرکز بر تقاضای جهانی انرژی و اوپک پلاس، به اصول بنیادی خود بازخواهد گشت."

به گفته منابع اوپک پلاس، پس از بهبود قیمت‌ها در ماه آوریل، تولیدکنندگان نفت این گروه محدودیت‌های عرضه را کاهش خواهند داد.

داده‌های موجودی نفت خام ایالات متحده از سوی موسسه نفت آمریکا و اداره اطلاعات انرژی آمریکا به ترتیب در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه منتشر خواهد شد و برخی از تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند که ذخایر نفت خام در هفته منتهی به 12فوریه، 2.2میلیون بشکه کاهش یافته است.