۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

چرا نفت گران شد؟/ رکورد قیمت یک سال اخیر شکست

۲۰ بهمن ۱۳۹۹، ۱۵:۵۸
کد خبر: 504511
چرا نفت گران شد؟/ رکورد قیمت یک سال اخیر شکست

قیمت نفت در روز دوشنبه به دلیل کاهش عرضه و امید به بسته محرک آمریکا، افزایش یافت و به بالاترین حد خود در بیش از یک سال اخیر رسید.

اقتصاد آنلاین – مهسا نجاتی؛ به گزارش رویترز، به دنبال کاهش عرضه نفت توسط تولیدکنندگان بزرگ و امید به اقدامات محرک اقتصادی توسط دولت ایالات متحده، معاملات آتی برنت از ۶۰دلار در هر بشکه عبور کرد و به بالاترین حد خود در بیش از یک سال گذشته رسید.

قیمت نفت برنت برای ماه آوریل به ۶۰.۰۶دلار در هر بشکه رسید که بالاترین میزان آن از ژانویه سال گذشته است. قراردادهای آتی با سررسید یک ماهه با ۵۶سنت یا ۰.۹درصد افزایش، به ۵۹.۹۰دلار در هر بشکه رسید.

معاملات آتی نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا برای ماه مارس ۶۰سنت یا ۱.۱درصد افزایش یافت و به ۵۷.۴۵دلار در هر بشکه رسید که بالاترین میزان آن از ژانویه سال گذشته است.

تعهد عربستان سعودی برای کاهش عرضه اضافی در ماه فوریه و مارس به دنبال کاهش عرضه توسط اعضای اوپک، به تعادل بازارهای جهانی و حمایت از قیمت‌ها کمک کرده است.

به گفته یکی از اقتصاددانان، عربستان سعودی، بزرگترین صادرکننده نفت در جهان، هفته گذشته به رغم انتظار کاهش اندک، سیگنال قابل توجهی را ارسال کرد و قیمت ماهانه نفت خام آسیا را بدون تغییر نگاه داشت.

سرمایه‌گذاران متمرکز بر بهبود تقاضای نفت که توسط تحلیلگران پیش‌بینی شده در نیمه دوم سال جاری اتفاق می‌افتد، در حال حاضر به دلیل قرنطینه‌های ناشی از ویروس کرونا در بخش‌هایی از اروپا و آسیا انتظار می‌رود شاهد ضعف تقاضا در کوتاه مدت باشیم.