۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

افزایش قیمت نفت به دنبال تعهد تولیدکنندگان/ طلای سیاه در سال آتی چند معامله می‌شود؟

۱۴ بهمن ۱۳۹۹، ۱۲:۲۷
کد خبر: 502822
افزایش قیمت نفت به دنبال تعهد تولیدکنندگان/ طلای سیاه در سال آتی چند معامله می‌شود؟

قیمت نفت به دنبال تعهد تولیدکنندگان اوپک برای کاهش تولید خود، در روز سه‌شنبه افزایش یافت.

اقتصاد آنلاینمهسا نجاتی؛ به گزارش رویترز، قیمت نفت پس از آن که تولیدکنندگان بزرگ نشان دادند تقریبا مطابق با تعهد خود در حال تولید هستند، بیش از 1درصد افزایش یافت و این مسئله سبب افزایش سود بازار به رغم تقاضای ضعیف در طول شیوع ویروس کرونا شد.

قیمت نفت خام برنت با 62سنت یا 1.1درصد افزایش، به 56.97دلار در هر بشکه رسید و برای سومین روز متوالی به سود خود افزود. نفت آمریکا نیز 63سنت یا 1.2درصد افزایش یافت و با قیمت 54.18دلار در هر بشکه مورد معامله قرار گرفت. هر دو معامله در جلسه معاملاتی پیشین 2درصد رشد را تجربه کردند.

بر اساس تحقیقات انجام شده مشاهده شد که تولید نفت خام اوپک در ژانویه برای هفتمین ماه افزایش یافت اما رشد آن کمتر از حد انتظار بود. گروه اوپک در ماه ژانویه 25.75میلیون بشکه در روز تولید کردند که افزایش 160هزار بشکه از ماه دسامبر را نشان می‌دهد.

به گفته تحلیلگران بازار، به دلیل اینکه بهبود تقاضا توسط افزایش موارد ابتلا به کووید-19 مورد تهدید قرار گرفته، اوپک نظم بیشتری را در خصوص پایبندی به تعهدات خود نشان می‌دهد. همچنین کاهش داوطلبانه تولید 1میلیون بشکه در روز توسط عربستان سعودی قرار است از فوریه آغاز شود و تا مارس ادامه داشته باشد.

اگر واکسیناسیون در مقیاس گسترده در سال جاری انجام شود، شاهد افزایش تقاضا خواهیم بود. بانک UBS پیش‌بینی می‌کند که قیمت هر بشکه نفت برنت تا نیمه دوم سال جاری به 63دلار، و تا سه ماهه نخست سال 2022 به 65دلار برسد.