۰ نفر

جبران تقاضای ضعیف؛

روند صعودی طلای سیاه اوج گرفت

۱۴ بهمن ۱۳۹۹، ۱۱:۴۰
کد خبر: 502810
روند صعودی طلای سیاه اوج گرفت

قیمت نفت تحت تاثیر اقدام تولیدکنندگان بزرگ در کاهش تولید مطابق با تعهداتش و جبران تقاضای ضعیف در دوران همه گیری کووید ۱۹، حدود یک درصد صعود کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، قیمت نفت تحت تاثیر اقدام تولیدکنندگان بزرگ در کاهش تولید مطابق با تعهداتش و جبران تقاضای ضعیف در دوران همه گیری کووید ۱۹، حدود یک درصد صعود کرد.

بهای معاملات نفت برنت با ۵۱ سنت معادل ۰.۹ درصد افزایش، به ۵۶ دلار و ۸۶ سنت در هر بشکه رسید. بهای وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۵۳ سنت معادل یک درصد افزایش، به ۵۴ دلار و هشت سنت در هر بشکه رسید. هر دو شاخص در معاملات روز دوشنبه بیش از دو درصد صعود کرده بودند.

نظرسنجی رویترز نشان داد تولید اوپک در ژانویه برای هفتمین ماه متوالی افزایش داشته است. این گروه برای افزایش تولید در ژانویه با متحدانش توافق کرده بود اما رشد تولید کمتر از حد انتظار بود و تنها ۱۶۰ هزار بشکه در روز در مقایسه با دسامبر افزایش یافت و مجموع تولید اوپک به ۲۵.۷۵ میلیون بشکه در روز رسید.

تولید روسیه در ژانویه افزایش داشت اما مطابق با توافق محدودیت عرضه اوپک پلاس بود و حجم تولید نفت قزاقستان در این ماه کاهش داشت. هر دو کشور از اعضای اوپک پلاس هستند که در حال اجرای پیمان محدودیت عرضه برای تقویت قیمتهاست.

استفن اینس، استراتژیست بازارهای جهانی در شرکت اکسی کورپ اظهار کرد: نکته مهم درباره روند صعودی بازار روز گذشته بازار نفت این است که به نظر می رسد اعضای اوپک پلاس واقعا به تعهدشان برای کاهش تولید عمل کرده اند.

دو منبع آگاه به رویترز گفتند تولید میعانات گازی و نفت روسیه در ژانویه ۱۲۰ هزار بشکه در روز در مقایسه با دسامبر رشد کرد و به ۱۰.۱۶ میلیون بشکه در روز رسید. تولید قزاقستان در ژانویه دو درصد نسبت به دسامبر کاهش یافت که به دلیل قطعی برق بود و نرخ پایبندی این کشور به توافق اوپک پلاس را بهبود بخشید.

بر اساس گزارش رویترز، عاملی که از قیمتها حمایت کرده، سرمای شدید در منطقه شمال شرقی آمریکاست که تقاضا برای سوخت گرمایشی را بالا برده است.