۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

ثبات قیمت نفت به دنبال کاهش عرضه/ شیوع کرونای جدید مانع رشد بازار شد

۱۰ بهمن ۱۳۹۹، ۱۴:۴۴
کد خبر: 501763
ثبات قیمت نفت به دنبال کاهش عرضه/ شیوع کرونای جدید مانع رشد بازار شد

به دنبال کاهش موجودی نفت خام ایالات متحده و عرضه نفت توسط عربستان سعودی، و همچنین نگرانی‌های ناشی از شیوع نوع جدید ویروس کرونا، قیمت نفت در روز جمعه ثابت ماند.

اقتصاد آنلاینمهسا نجاتی؛ به گزارش رویترز، قیمت نفت روز جمعه در محدوده سه هفته گذشته بود و ثابت ماند؛ زیرا سرمایه‌گذاران به دنبال نشانه‌هایی از تغییر اصول عرضه و تقاضا بودند.

کاهش عرضه نفت عربستان سعودی و ذخایر نفت ایالات متحده به فشارهای قیمتی ناشی از تقاضای سوخت، که به دلیل توقف عرضه واکسن و افزایش شیوع نوع جدید ویروس کرونا بوده، کمک کرده است.

معاملات آتی نفت خام برنت برای ماه مارس، پس از سقوط 0.5درصدی در جلسه معاملاتی پیشین، 4سنت یا 0.1درصد افزایش یافت و به 55.57دلار در هر بشکه رسید. قرارداد ماه مارس برنت امروز (جمعه) به پایان رسید. قرارداد ماه آوریل با 13سنت یا 0.2درصد افزایش، با قیمت 55.23دلار در هر بشکه معامله شد.

معاملات آتی نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا پس از تجربه سقوط 1 درصدی در روز پنجشنبه، با 7سنت کاهش، به 52.27دلار در هر بشکه رسید.

عربستان سعودی قرار است در ماه‌های فوریه و مارس میزان تولید خود را تا یک میلیون بشکه در روز کاهش دهد و از سویی وضعیت پذیرش محدودیت‌های تولید توسط کشورهای عضو اوپک پلاس در ژانویه نیز بهبود یافته است.

از طرفی کاهش 9.9میلیون بشکه از موجودی نفت آمریکا در هفته گذشته و همچنین پیش‌بینی کاهش اندک تولید در ماه فوریه نیز به حمایت از بازار کمک می‌کند.

با این حال، نگرانی‌ها به دلیل توقف عرضه واکسن و همچنین شیوع نوع جدید ویروس کرونا، مانع دستاوردهای بازار شده است.