۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

کرونا باز هم مسبب سقوط قیمت نفت شد/ اعمال قرنطینه‌ها چشم‌انداز تقاضای سوخت را تاریک کرد

۶ بهمن ۱۳۹۹، ۱۰:۳۰
کد خبر: 500685
کرونا باز هم مسبب سقوط قیمت نفت شد/ اعمال قرنطینه‌ها چشم‌انداز تقاضای سوخت را تاریک کرد

به دلیل افزایش مجدد موارد ابتلا به ویروس کرونا و اعمال قرنطینه در نقاط مختلف جهان به ویژه چین، نگرانی‌ها در خصوص وضعیت تقاضای سوخت افزایش یافته و باز هم سبب کاهش قیمت نفت در روز دوشنبه شد.

اقتصاد آنلاینمهسا نجاتی؛ به گزارش رویترز، یه دلیل نگرانی‌هایی که اعمال قرنطینه‌های جدید برای وضعیت تقاضای سوخت ایجاد کرد، قیمت نفت برای دومین جلسه معاملاتی متوالی در روز دوشنبه کاهش یافت.

معاملات آتی نفت خام برنت برای ماه مارس با 8سنت یا 0.1درصد کاهش به 55.38دلار در هر بشکه رسید، در حالی که نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا برای ماه مشابه، با یک سنت کاهش، با قیمت 52.26دلار در هر بشکه معامله شد.

تحلیلگران اذعان داشتند که با توجه به اعمال قرنطینه در هنگ‌کنگ، چین و فرانسه به دنبال افزایش موارد ابتلا به کووید-19، محدودیت فعالیت مشاغل و مصرف سوخت، نشانه‌های ضعف بیشتر در تقاضای سوخت بازار وجود دارد.

چین روز دوشنبه افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا را گزارش کرد و سبب تاریک شدن چشم‌انداز تقاضا در بزرگترین مصرف‌کننده انرژی جهان شد.

پس از انتشار داده‌های اداره انرژی آمریکا که نشان داد موجودی نفت خام آمریکا در هفته منتهی به 15ژانویه، به صورت غافلگیرکننده به 4.4میلیون بشکه افزایش یافته، قیمت‌ها بیشتر تحت فشار قرار گرفت.

بر اساس داده‌های ارائه شده توسط بیکر هیوز، شمار سکوهای نفت و گاز طبیعی اضافه شده توسط شرکت‌های انرژی آمریکایی برای نهمین هفته متوالی در هفته منتهی به 22ژانویه افزایش یافته، اما هنوز میزان آن 52درصد کمتر از سال گذشته است.

از سویی سرمایه‌گذاران در انتظار از سرگیری مذاکرات بین ایران و آمریکا در خصوص توافق هسته‌ای هستند که می‌تواند لغو تحریم‌های صادرات نفت تهران توسط واشنگتن و افزایش عرضه را به دنبال داشته باشد.

وزیر نفت ایران روز جمعه اعلام کرد که صادرات نفت کشور در ماه‌های اخیر افزایش یافته و فروش محصولات نفتی آن به خریداران خارجی با وجود تحریم‌های آمریکا به بالاترین حد رسیده است.