۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

امید به بسته محرک آمریکا سبب افزایش قیمت نفت شد/ چشم‌انداز آژانس بین‌المللی انرژی از کاهش تقاضای بازار

۱ بهمن ۱۳۹۹، ۱۳:۴۱
کد خبر: 499472
امید به بسته محرک آمریکا سبب افزایش قیمت نفت شد/ چشم‌انداز آژانس بین‌المللی انرژی از کاهش تقاضای بازار

با افزایش امیدها به بسته محرک ایالات متحده و افزایش تقاضا برای نفت، قیمت طلای سیاه باز هم در روز چهارشنبه با روند صعودی مواجه شد.

اقتصاد آنلاینمهسا نجاتی؛ به گزارش رویترز، قیمت نفت در روز چهارشنبه افزایش یافت و در طول یک شب دستاورد خوبی را به دست آورد. انتظار می‌رود دولت ایالات متحده با ارائه بسته محرک خود سبب افزایش تقاضای سوخت و کاهش ذخایر نفت خام شود.

معاملات آتی نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا با 37سنت یا 0.7درصد افزایش، به 53.35دلار در هر بشکه رسید و از دیروز به رشد 1.2درصدی دست یافت.

معاملات آتی نفت برنت با 35سنت یا 0.6درصد افزایش، با قیمت 56.25دلار در هر بشکه مورد معامله قرار گرفت و به سود 2.1درصدی از سه‌شنبه رسید.

جنت یلن، نامزد وزیر خزانه‌داری جو بایدن، روز سه‌شنبه از نمایندگان درخواست کرد برای هزینه‌های کمکی بیماری همه‌گیر، اقدامی بزرگ انجام دهند. این مسئله باعث تقویت امیدها برای افزایش رشد شد.

با این حال، بازار همچنان نگران تقاضای نفت در کوتاه مدت است؛ زیرا آژانس بین‌المللی انرژی به دلیل قرنطینه‌های سخت‌گیرانه و بسته شدن مرزها برای جلوگیری از افزایش مبتلایان به کرونا، چشم‌انداز تقاضای نفت در سه ماهه نخست را تا 580هزار بشکه در روز کاهش داد.

بر اساس تخمین‌های ارائه شده توسط شش تحلیلگر، به طور متوسط ذخایر نفت خام در هفته منتهی به 15ژانویه 300هزار بشکه کاهش یافته، اما انتظار می‌رود موجودی بنزین 3میلیون بشکه افزایش یابد.