۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

افزایش قیمت نفت به دنبال کاهش موجودی ذخایر/ بی‌اعتنایی سرمایه‌گذاران به جهش کرونا

۲۴ دی ۱۳۹۹، ۱۴:۳۰
کد خبر: 497845
افزایش قیمت نفت به دنبال کاهش موجودی ذخایر/ بی‌اعتنایی سرمایه‌گذاران به جهش کرونا

به دنبال کاهش موجودی نفت ایالات متحده و بی‌توجهی بازار طلای سیاه به افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا در سراسر جهان، قیمت نفت در روز چهارشنبه افزایش یافت.

اقتصاد آنلاینمهسا نجاتی؛ به گزارش رویترز، قیمت نفت در روز چهارشنبه به دنبال کاهش ذخایر ایالات متحده برای هفتمین روز متوالی و بی‌اعتنایی سرمایه‌گذاران به جهش شمار مبتلایان به ویروس کرونا و مرگ و میر ناشی از آن، افزایش یافت.

وست تگزاس اینترمیدیت پس از صعود تقریبا 2درصدی در روز سه‌شنبه، امروز هم 34سنت یا 0.6درصد رشد قیمت را تجربه کرد و 53.55دلار در هر بشکه معامله شد. قیمت نفت برنت نیز با 36سنت یا 0.6درصد افزایش به 56.94دلار در هر بشکه رسید که از جلسه معاملاتی قبلی 1.7درصد رشد داشت.

در حال حاضر هر دو معیار در بالاترین سطح معاملات خود از فوریه، پیش از شیوع ویروس کرونا در چین و پخش شدن آن در سراسر جهان و همچنین قرنطینه میلیاردها نفر برای مهار این بیماری همه‌گیر که اکنون شاهد موج دوم کشنده‌تر هستند، قرار دارند.

گفتنی است که قیمت‌ها از آخرین تحولات در اروپا و ایالات متحده که شمار کشته‌ها و مبتلایان جدید همچنان در حال افزایش هستند، بی‌تاثیر بوده‌اند.

بر اساس داده‌های موسسه نفت آمریکا، ذخایر نفتی ایالات متحده در هفته گذشته 5.8میلیون بشکه کاهش یافت و به حدود 484.5میلیون بشکه رسید. این میزان، بیشتر از پیش‌بینی کاهش 2.3میلیون بشکه توسط تحلیلگران بود.