۰ نفر

مدیر عامل شرکت ملی نفت؛

تا پایان دی‌ماه ۲۰۰۰میلیارد تومان اوراق مشارکت منتشر می‌شود

۲۲ دی ۱۳۹۹، ۱۷:۲۳
کد خبر: 497301
تا پایان دی‌ماه ۲۰۰۰میلیارد تومان اوراق مشارکت منتشر می‌شود

مسعود کرباسیان گفت: پروژه‌ها با استفاده از توان داخلی و سرمایه مردم اجرا می‌شوند، ۳۰۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت منتشر شد و ظرف این ماه ۲۰۰۰ میلیارد تومان دیگر منتشر خواهد شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، مسعود کرباسیان مدیر عامل شرکت ملی نفت ایران امروز در مراسم امضای قراردادهای طرح نگهداشت و افزایش تولید نفت به ارزش ۱.۲ میلیارد دلار  با بیان اینکه در سال ۱۳۹۶ قراردادهای بالادستی تنظیم و تصویب شد که در سال ۱۳۹۷ نیز به تصویب شورای اقتصاد رسید و اولین و دومین مرحله آن به ترتیب در سال ۱۳۹۷ و مرداد ۱۳۹۹ به امضا رسید، اظهار کرد: امروز نیز شاهد مرحله سوم این قراردادها هستیم که شامل ۲۹ پروژه در خشکی، ۴ پروژه در دریا و فراساحل برای رسیدن به افزایش تولید حداقل ۲۸۰ هزار بشکه در روز است.

وی افزود: ۷.۲ میلیارد دلار برای این پروژه‌ها سرمایه‌گذاری می‌شود که در مناقصات آنها ۱۷ شرکت اکتشاف و تولید ایرانی در بالادست شناسایی شدند. همچنین ۱۶ شرکت حفاری و ۲۲ شرکت EPC‌ ایجاد شد.

مدیرعامل شرکت ملی نفت با بیان اینکه پروژه‌های مرحله اول ۸۰۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری و ۷۵ هزار بشکه افزایش تولید داشته که به پیشرفت فیزیکی و تولید زودهنگام در برخی پروژه‌ها دست یافتیم، گفت: این نوید را می‌دهد که در زمان کوتاه با توان داخلی به نتیجه برسیم.

مدیرعامل شرکت ملی نفت با بیان اینکه برای مرحله دوم طرح‌ها ۱.۷ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری شده و به ۱۷۵ هزار بشکه افزایش تولید خواهیم رسید، گفت: طی این مدت گروه کالایی ساخت داخل نیز تعریف شد و در این پروژه‌ها سعی شد که تمام تجهیزات به شرکت‌های ایرانی سفارش داده شود.

او با بیان اینکه تاکنون قرارداد ۲۲ دکل حفاری منعقد شده و تا پایان طرح‌ها به عدد ۵۲ خواهیم رسید، اظهار کرد: مرحله سوم قراردادها که امروز به امضا می‌رسد در پنج استان اجرا شده و با سرمایه‌گذاری ۱.۲ میلیون دلار به ۹۵ هزار بشکه افزایش تولید در روز خواهیم رسید.

کرباسیان درباره توان رسیدن به تولید ۲.۴ میلیون بشکه نفت بعد از بازگشت احتمالی امریکا به برجام و لغو تحریم‌ها گفت: ما توان بالایی داریم، کارهای خوبی در زمینه افزایش توان تولید و بکارگیری نیروها ایجاد شده و چرخ تولید متوقف نشده است.

وی با بیان اینکه ما بازارهای خودمان را داریم و سهم مان را پس می‌گیریم، گفت: ما منتظر شرکت های خارجی نیستیم، خودشان باید برگردند.