۰ نفر

همزمان با روز ملی صنعت پتروشیمی صورت گرفت؛

تقدیر رئیس کل بانک مرکزی از نقش‌آفرینی پتروشیمی فن‌آوران در ارزآوری برای کشور در شرایط تحریم

۸ دی ۱۳۹۹، ۱۷:۴۴
کد خبر: 495964
 تقدیر رئیس کل بانک مرکزی از نقش‌آفرینی پتروشیمی فن‌آوران در ارزآوری برای کشور در شرایط تحریم

همزمان با هشتم دی ماه روز صنعت پتروشیمی، رئیس کل بانک مرکزی با ارسال تقدیرنامه‌ای خطاب به مدیران عامل صنعت پتروشیمی از جمله شرکت پتروشیمی فن‌آوران، از نقش‌آفرینی مستمر این شرکت در تداوم صادرات غیرنفتی، ارزآوری برای کشور و بازگشت منابع ارزی حاصل از صادرات به چرخه رسمی اقتصادی کشور در شرایط تحریم، قدردانی کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین، در نامه عبدالناصر همتی آمده است:

تولید و صادرات غیر نفتی نقش معناداری در رشد و توسعه اقتصادی کشور، حفظ ارزش پول ملی و ثبات بازار ارز و بخش های واقعی و مالی اقتصاد دارد. در این خصوص با توجه به وضعیت کلان  اقتصادی و غیر اقتصادی کشور از یک سو و وضع شدیدترین و بی‌سابقه‌ترین تحریم‌های بین‌المللی علیه کشور ایران بویژه در بخشهای بانکی و نفت و از سوی دیگر، نقش صادرکنندگان غیر نفتی در خط مقدم جنگ اقتصادی بسیار حائز اهمیت است.

از این رو نظر به اینکه در عرصه جنگ تمام عیار اقتصادی طی سالهای اخیر، نسبت به صادارت غیر نفتی و ایجاد درآمدهای ارزی جهت تامین نیازهای وارداتی کشور اقدام نموده‌اید، بدینوسیله از تلاش‌های جنابعالی در جهت حفظ تولید، اشتغال، استمرار صادرات غیر نفتی و بازگشت منابع ارزی حاصل از صادرات به چرخه رسمی اقتصادی کشور تشکر و قدردانی می‌شود.