۰ نفر

یک مقام مسئول خبر داد؛

تلاش روسیه برای افزایش صادرات نفت

۶ دی ۱۳۹۹، ۱۸:۳۰
کد خبر: 493007
تلاش روسیه برای افزایش صادرات نفت

روس‌ها قصد دارند، در اجلاس آتی اوپک پلاس در ماه ژانویه موضوع افزایش عرضه نفت به بازار جهانی را مطرح کنند.

به گزارش بلومبرگ، الکساندر نواک، معاون نخست وزیر روسیه و وزیر سابق انرژی این کشور طی مصاحبه‌ای با خبرنگاران در مسکو گفت: ما عرضه نفت‌مان را به میزان زیادی کاهش داده‌ایم و برای بالا بردن تولید خود قیمت بین 45 تا 55 دلار در هر بشکه بهترین بازه قیمتی است. 

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، وی مدعی شد در صورتی که روسیه تولید خود را افزایش ندهد، دیگران این کار را خواهند کرد. درواقع روسیه قصد دارد، در اجلاس آتی گروه اوپک پلاس که قرار است ژانویه سال آینده برگزار شود، موضوع افزایش عرضه نفت به بازار جهانی را مطرح کنند.

از اوایل ماه دسامبر و زمانی که اعضای گروه اوپک پلاس در نشست قبلی خود تصمیم گرفتند که به صورت تدریجی عرضه نفت به بازار جهانی را افزایش دهند، قیمت نفت برنت در محدود 50 دلار در هر بشکه در نوسان است.

این گروه قصد دارد به صورت تدریجی و ماهانه مجموعا عرضه نفت خود به بازار جهانی را برای سال آینده میلادی 500 هزار بشکه روزانه افزایش دهد و این در حالی بود که این گروه پیشتر قصد داشت از یکم ژانویه 2021 به یکباره 2 میلیون بشکه به تولید خود اضافه کند.

قرار است وزرای نفت و انرژی گروه اوپک پلاس به صورت ماهانه تشکیل جلسه داده  و درباره افزایش میزان عرضه نفت به صورت ماه به ماه تصمیم‌گیری کنند. درواقع این مسئله به آنها این امکان را می‌دهد تا همگام با روند شیوع ویروس کرونا نسبت به تغییرات بازار واکنش نشان دهند.

قرار است اجلاس بعدی روز 4 ژانویه تشکیل شده و درباره میزان افزایش عرضه نفت در ماه فوریه تصمیم‌گیری کنند. 

نواک گفت: در صورتی که شرایط عادی و باثبات بماند ما از افزایش عرضه حمایت خواهیم کرد.