۰ نفر

پاداش خوش مصرفی در راه است؛

خبر خوش برای مشترکان کم مصرف برق

۴ دی ۱۳۹۹، ۲۰:۲۱
کد خبر: 492578
خبر خوش برای مشترکان کم مصرف برق

سخنگوی صنعت برق گفت: طبق مصوبه هیات وزیران پرداخت پاداش خوش مصرفی در زمستان هم تداوم یافته و به افراد صرفه جو در برق تعلق می گیرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، "مصطفی رجبی مشهدی " روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران افزود: امسال با همکاری مردم و مدیریت مصرف ۱۸۰ میلیارد تومان پاداش خوش مصرفی در تابستان پرداخت شد.

وی ادامه داد: پرداخت پاداش به افرادی صورت گرفت که نسبت دوره مشابه سال قبل مصرف کمتری داشته اند.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی شرکت مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران(توانیر) خاطرنشان کرد: بر اساس مصوبه هیات وزیران، پرداخت پاداش برای فصل زمستان هم تداوم دارد و مردم در صورت مدیریت مصرف از این پاداش بهره مند خواهند شد.

رجبی مشهدی با بیان اینکه برنامه های مدیریت مصرف طراحی و اجرا شده است، افزود: برنامه مدیریت مصرف را از خود شروع کرده و بر این اساس در تهران روشنایی غیر ضروری معابر یا یک درمیان شده اند و یا خاموش شده است.

وی ادامه داد: برنامه ریزی شده از توان نیروگاه های برق آبی، اتمی و تجدیدپذیر بیشتر استفاده شود تا بتوان مدیریت بهتری اعمال کرد.

سخنگوی صنعت برق گفت: مردم اگر بتوانند ۱۰ درصد در مصرف انرژی گاز و برق  خود صرفه جویی کنند، حدود ۷۰ میلیون متر مکعب گاز تولید خواهد کرد که شرایط پایداری برای نیروگاه ها به همراه دارد.

رجبی مشهدی آسان ترین راه مدریت مصرف را استفاده از دمای آسایش در وسایل گرمایشی عنوان کرد و خاطرنشان ساخت: دمای آسایش صرفه جویی خوبی به همراه دارد.

وی ادامه داد: هر یک درجه کاهش مصرف ۶ درصد در انرژی صرفه جویی دارد که وضعیت پایداری در نیروگاه ها بوجود خواهد آورد.

سخنگوی صنعت برق گفت: هرچقدر مردم در مصرف خود صرفه جویی کنند، میزان استفاده از سوخت مایع در نیروگاه ها کاهش خواهد یافت که در مجموع به نفع خود مردم است.​