۰ نفر

نماینده اسبق ایران در اوپک؛

ارقام نفتی لایحه بودجه۱۴۰۰ قابل دفاع نیست

۳ دی ۱۳۹۹، ۱۶:۰۱
کد خبر: 492286
ارقام نفتی لایحه بودجه۱۴۰۰ قابل دفاع نیست

نماینده اسبق ایران در اوپک گفت: اعداد و ارقامی که لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ در خصوص میزان تولید نفت و درآمدهای نفتی پیش بینی کرده از نظر کارشناسی قابل دفاع نیست بنابراین ضرورت دارد این ارقام تعدیل شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، محمدعلی خطیبی افزود: بعید به نظر می رسد میزان تولید نفت و همینطور درآمدهای نفتی که در لایحه بودجه دولت برای سال آینده هدف گیری شده محقق شود.
وی اظهارداشت: همه دنیا می دانند در سال های 98 و 99 میزان صادرات نفت ایران بر مدارکاهشی بوده اگر رقم صادرات نفت دو ساله اخیر مد نظر قرار گیرد به نظر می رسد به واقعیت نزدیک تر باشد.
نماینده اسبق ایران در اوپک گفت: گفته می شود ممکن است سال آینده تحریم ها لغو شود و جمهوری اسلامی بتوانند به دور از شرایط تحریم نفت صادر کند.
وی افزود: اگر رفع تحریم ها اتفاق نیفتد تورم لجام گسیخته ای ممکن است گیربان کشور را بگیرد و این مسئله بی تردید فشار اقتصادی و معیشتی سنگینی بر مردم وارد خواهد کرد.
خطیبی اظهارداشت: مجلس باید یک بودجه واقعی تری برای سال 1400 به کمک نمایندگان دولت تنظیم و تصویب کند که اعداد و ارقام آن قابل تحقق باشد.
وی ادامه داد: تدوین لایحه بودجه بر اساس آمال و آرزوها نیست بلکه مبتنی بر واقعیت های کشور است.
نماینده اسبق ایران در اوپک گفت: صادرات نفت ایران در سال های اخیر رقم قابل توجهی نبوده و این موضوع برکسی پوشیده نیست.
وی افزود: اگر این اعداد و ارقامی که برای صادرات نفت خام در لایحه بودجه سال 1400 پیش بینی شده محقق نشود مساوی با کسری بودجه است و تاوان کسری بودجه را هم مردم باید بپردازند.