۰ نفر

در معاملات امروز؛

کرونای انگلیسی قیمت نفت را کاهش داد

۲ دی ۱۳۹۹، ۱۳:۲۹
کد خبر: 491921
کرونای انگلیسی قیمت نفت را کاهش داد

قیمت نفت روز سه شنبه کاهش بیشتری پیدا کرد و به کاهش شدید روز گذشته که تحت تاثیر شیوع نوع جدیدی از ویروس کرونا در انگلیس و تجدید نگرانیها نسبت به احیای تقاضا برای سوخت روی داد، افزود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، بهای معاملات آتی نفت برنت ۵۴ سنت معادل ۱.۱ درصد کاهش یافت و به ۵۰ دلار و ۳۷ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت آمریکا نیز ۵۹ سنت معادل ۱.۲ درصد کاهش یافت و به ۴۷ دلار و ۳۸ سنت در هر بشکه رسید.

هر دو شاخص روز دوشنبه حدود سه درصد سقوط کرده بودند و بخشی از رشد چشمگیری روزهای قبل را که با خوش بینی به عرضه واکسنهای کووید ۱۹ کسب کرده بودند، از دست دادند.

پس از این که دولت انگلیس هشدار داد به نظر می رسد نوع جدید مسری تری از ویروس کرونا شیوع پیدا کرده است، کشورهای هند، پاکستان، روسیه، اردن و هنگ کنگ همانند کشورهای اروپایی پروازها از انگلیس را متوقف کردند و عربستان سعودی، کویت و عمان مرزهایشان را به طور کامل بستند.

استفن اینس، استراتژیست ارشد بازار در شرکت اکسی کورپ با اشاره به تردیدها درباره امکان انعقاد یک توافق تجاری پسابریگزیت با اتحادیه اروپا از سوی دولت بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس گفت: سناریوی کابوس پیش از کریسمس با ترکیبی از ویروس جهش یافته و بن بست مذاکرات بریگزیت شکل گرفته است. وی در ادامه افزود: بازار نفت وضعیت بیش خرید پیدا کرده بود و بنابراین ریزش غیرقابل قابل اجتناب بود.

با رشد دلار آمریکا به عنوان ارز مطمئن، نفت که به دلار قیمت گذاری می شود، جذابیت کمتری برای خریداران غیرآمریکایی پیدا کرده و این امر به فشارهای کاهشی بر قیمتهای نفت افزوده است.

آوتار ساندو، مدیر ارشد کالا در شرکت فیلیپ فیوچرز در یادداشتی نوشت: پس از رونقی که بازار نفت تحت تاثیر عرضه واکسنهای کووید ۱۹ و حس آسودگی کاذبی که ویروس کرونا بزودی از بین خواهد رفت پیدا کرده بود، شیوع نوع جدید ویروس کرونا و واقعیت خروج بدون توافق انگلیس از اتحادیه اروپا باعث شد که معامله گران به سودگیری بپردازند.

معامله گران منتظر انتشار آمار ذخایر نفت آمریکا در هفته جاری برای ارزیابی روند کوتاه مدت بازار هستند.

بر اساس گزارش رویترز، تحلیلگران در نظرسنجی رویترز که در آستانه انتشار آمار هفتگی توسط موسسه امریکن پترولیوم و اداره اطلاعات انرژی آمریکا انجام گرفت، پیش بینی کردند ذخایر نفت آمریکا در هفته منتهی به ۱۸ دسامبر احتمالا به میزان ۳.۳ میلیون بشکه کاهش پیدا کرده است.