۰ نفر

تخفیف برای بهینه‌سازی و کاهش مصرف گاز در ماه‌های سرد؛

کدام مشترکان برای مصرف گاز بهایی نمی‌پردازند؟

۲۹ آذر ۱۳۹۹، ۱۷:۱۴
کد خبر: 491170
کدام مشترکان برای مصرف گاز بهایی نمی‌پردازند؟

یکی از طرح‌های وزارت نفت برای بهینه‌سازی و کاهش مصرف گاز در ماه‌های سرد سال تخفیف 100 درصدی گازبهای مشترکین کم‌مصرف است. این طرح در هیأت وزیران پس از تعیین الگوی مصرف اعطای تخفیف به تصویب رسید.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، یکی از طرح‌های وزارت نفت برای بهینه‌سازی و کاهش مصرف گاز در ماه‌های سرد سال تخفیف 100 درصدی گازبهای مشترکین کم‌مصرف است. بیژن زنگنه وزیر نفت در توضیح این طرح با اشاره به اینکه حدود یک سوم جمعیت مشترکین خانگی مشمول این طرح خواهند شد خبر از هزینه 400 میلیارد تومانی اجرای این طرح داده است.

در این راستا هیئت وزیران در جلسه 1399/9/19 به پیشنهاد وزارت نفت و به استناد به اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی طرح تخفیف 100 درصدی گازبهای مشترکین کم‌مصرف را به تصویب رسانده است. جزئیات این طرح به شرح زیر است:

1- وزارت نفت مجاز است گازبهای مشترکین خانگی کم‌مصرف با الگوی مصرف تعیین شده در جدول زیر را از ابتدای دی ماه سال 1399 با تخفیف صددرصد (%100) محاسبه کند. این حکم شامل گازبها و کلیه هزینه‌های مرتبط با آن (مالیات، عوارض ارزش افزوده و عوارض گازرسانی) می‌باشد و صرفا شامل سکونتگاه‌های دائمی در حال بهره‌برداری شهری و روستایی و همچنین سکونت‌گاه‌های عشایری می‌شود. واحدهای خالی از سکنه و سکونت‌گاه‌های غیردائم نظیر باغ ویلاها و خانه‌باغ‌ها، مشمول این تخفیف نمی‌شوند:

qEyzhYuzdlve

2- گازبهای سایر مشترکین تا الگوی مصرف تعیین شده تغییر نخواهد کرد.

3- مشترکان با میزان مصرف ماهانه بیش از الگوی مصرف، 6 ماه فرصت دارند تا نسبت به اصلاح رفتار مصرفی و کاهش مصرف گاز از جمله با استفاده از روش‌های زیر اقدام کنند:

الف: اجرای اقدامات بهینه‌سازی مصرف که به صورت رایگان توسط شرکت ملی گاز ایران آموزش داده می‌شود.

ب: مشارکت در طرح‌های بهینه‌سازی مصرف گاز اعم از اصلاح سامانه موتورخانه‌ها و جایگزینی بخاری‌های فرسوده.

در پایان این دوره، بهای گاز ان دسته از مشترکینی که مصرف آنان بیش از الگوی تعیین شده باشد به پیشنهاد وزارت نفت و تصویب شورای اقتصاد افزایش می‌یابد.